هیئت انتخاب هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی معرفی شدند

اعضای هیئت انتخاب هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی در احکامی از سوی دبیر این رویداد معرفی شدند.

هیئت انتخاب هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی معرفی شدندبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم دانشجویی؛ آقایان مسعود سفلایی، محمدکیا سالار، مهدی نجارپیشه، جواد سلمان نژاد و مهدی رخشانی به عنوان اعضای هیئت انتخاب هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم دانشجویی معرفی شدند و آثار رسیده به این رویداد را برای رقابت، انتخاب خواهند کرد.

مسعود سفلایی مدیرگروه سینما در دانشگاه هنر و مسئول رشته سینما پردیس فارابی است. وی از سال 1379 فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد و در مقام کارگردان، تصویربردار، تدوینگر، صدابردار و تهیه‌کننده، تولیدات فراوانی را در کارنامه خود ثبت کرد. از آن جمله می توان به تاریخ طب سنتی به عنوان کارگردان، جاودانگی به کارگردانی فرشته حکمت در مقام تدوینگر و جنایت در سکوت به کارگردانی نورانی پور درمقام صدابردار اشاره کرد. سفلایی عضو هیئت داوران جشنواره هایی چون فیلم و عکس فناوری و صنعتی، فرهنگی و هنری سیاه و سفید و فیلم و عکس سینمای جوان و همچنین عضو هیئت انتخاب جشنواره های مختلف از جمله سینما حقیقت در سال 92 بوده است.

محمدکیا سالار، فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و سال ها همکاری مطبوعاتی با نشریاتی چون جام جم، همشهری، شرق و اعتماد داشته است. وی داور جشنواره های محله شهرداری، سلامت، دانشجویی بوده و عضو شورای تصویب فیلمنامه وزارت بهداشت است. وی ریاست هیئت داوران فیلم های کوتاه و مستند جشنواره فیلم سلامت را بر عهده داشته است.

مهدی نجارپیشه دوره فیلم و لابراتوار دانشکده صدا و سیما را در سال 1352 گذرانده و یکی از قدیمی ترین مدرسین انجمن سینمای جوان ایران محسوب می شود. وی مدیرگروه رشته فیلمسازی دانشگاه علمی کاربردی است ، نجارپیشه مسئول فنی سریال‌های «شاه شکار» و «سایه همسایه» بوده و آثار مستندی مانند گنبد گیتی، گام های اراده، دوره های تفتان و نیاز و راز بوده است. او با فیلم آزادی در جشنواره هایی مثل هامبورگ، ژاپن ، و برزیل شرکت کرد و توانست در سال 85 نظر جشنواره های داخلی را نیز به خود جلب کند. نجارپیشه عضو هیأت داوران جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان بوده است.

جواد سلمان نژاد ، از سال 71 در انجمن سینمای جوان فیلمسازی را آغاز کرد و در حال حاضر مدرس انجمن سینمای جوان، عضو شورای فیلمنامه و تولید فیلم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان و مدرس دانشگاه علمی کاربردی فرهگ وهنر است . سلمان نژاد داور دومین جشنواره فیلم بسیج و دومین دوره مسابقات فیلمنامه نویسی فرهنگ و هنر و جشنواره قرآن وعترت بوده است.

مهدی رخشانی مدرس سینما در دانشگاه فرهنگ و هنر که از سال 1372 در انجمن سینمای جوان فیلمسازی را آغاز کرده است. وی صاحب آثار داستانی چون کودکانه، مرد سوم و روز احسان است . رخشانی درحوزه مستند تندیس بهترین فیلم مستند را برای فیلم خطوط ناپیدا از جشنواره رضوی و جایزه حمایتی مرکز گسترش را از جشنواره ی تجسمی فجر برای همین اثر در کارنامه دارد.

گفتنی است؛ مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم دانشجویی به پایان رسیده و انتخاب آثار تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر، هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی را در دو بخش فیلم و فیلمنامه با هدف نمایش آثار دانشجویی با موضوع آزاد و پیشگیری از اعتیاد در اسفند ماه ۹۶ در شهر زاهدان برگزار می کند.

انتهای پیام/

 

اعلام هیئت انتخاب هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.