مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ؛

توسعه صنایع کم آب بر گامی در جهت توسعه پایدار قم

تورج همتی گفت:در توسعه استان باید به سراغ صنایع دوستدار محیط زیست برویم، توسعه پایدار استان قم با توسعه صنایع کم آب بر در این استان ممکن است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به راه توسعه استان قم اظهار کرد: توسعه پایدار استان قم با توسعه صنایع کم آب بر در این استان ممکن است.

وی ادامه داد: به دنبال صنایعی در استان قم نیستیم که تک بعدی باشند، بخش خصوصی و بخش عمومی باید در این خصوص احساس وظیفه کنند و به فکر حفاظت از محیط زیست در استان باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: حدود 10 واحد ذوب سرب در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند که طی دو دهه اخیر پروانه بهره برداری گرفتند در حالی که اداره کل محیط زیست استان قم بسیاری از واحدهای سنتی سرب را در اطراف شهر قم پلمب کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با هر کامیون حامل باطری فرسوده در استان قم که مقررات محیط زیستی را رعایت نکند، برخورد خواهیم کرد و الزامات در این زمینه به تولیدکنندگان سرب در استان اعلام شده است.

همتی با اشاره به وضعیت معادن سرب در کشور اظهار کرد: اکنون این معادن پاسخگو نیازهای سرب در کشور نیست، تقاضا برای سرب در کشور بالا است و به همین دلیل واردات باطری فرسوده برای تولید شمش سرب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ت

برخورد با کامیون های حامل باطری فرسوده که مقررات محیط زیست را رعایت نکنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.