آیت‌الله سبحانی؛

هر نوع تعطیلی حوزه‌های علمیه برای طلاب جایز نیست

آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: حوزه‌های علمیه باید اهتمام در تربیت استاد برای آیندگان داشته باشد لذا هر نوع تعطیلی از سوی حوزه‌های علمیه برای طلاب جایز نیست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید شیعیان صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: بزرگ‌ترین تکلیف اهل علم تحصیل است برای آیندگان باید استاد تربیت کرد، برای حفظ آئین تشیع باید استوانه‌های علمی تربیت کرد.

وی افزود: بر ما لازم است علاوه بر اینکه خود درس بخوانیم باید برای آیندگان نیز استوانه‌های نظام تربیت کنیم بنابراین تحصیل علم از وظایف طلاب در حوزه‌های علمیه است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه در اوایل زمستان و اعزام طلاب به مشهد مقدس گفت: نباید مدارس تعطیل شود، تحصیل با سفر منافات دارد، یک‌زمانی سفری ضروری است که این اشکال ندارد اما در غیر این صورت نباید این کار صورت گیرد، بنابراین شورای مدیریت برای این امر به‌صورت جدی وارد شود.

سبحانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید اهتمام در تربیت استاد برای آیندگان داشته باشد خاطرنشان کرد: هر نوع تعطیلی از سوی حوزه‌های علمیه برای طلاب جایز نیست.

انتهای پیام/ت

حوزه‌های علمیه باید اهتمام در تربیت استاد برای آیندگان داشته باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
مردم رو باید تشویق به استفاده از پیام رسان های داخلی کرد