طفره رفتن مک‌مستر از سکوت کرکننده ترامپ درباره جنایات عربستان

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشستی با خبرنگاران، از پاسخ به پرسشی درباره سکوت رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تجاوز عربستان به یمن خودداری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حرف و عمل به دفاع از حقوق بشر متعهد بوده است و از پاسخ به پرسشی درباره سکوت رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تجاوز عربستان به یمن خودداری کرد.

او در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره سکوت ترامپ در برابر موارد نقض حقوق بشر در برخی کشورها گفت: اینکه بگوییم ترامپ در برابر نقض حقوق بشر سکوت می‌کند ادعای نادرستی است. به شما توصیه می‌کنم سخنرانی‌های رئیس جمهور در ورشو، ریاض و مجمع عمومی سازمان ملل مرور کنید که در آن‌ها بر اهمیت حقوق بشر و لزوم همبستگی همه کشور‌ها برای مبارزه با ایدئولوژی حمایت کننده از تروریسم تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: ترامپ در برابر کره شمالی، کوبا، سوریه و ونزوئلا نیز دست به اقدام عملی زد و با اعمال تحریم یا اقدام نظامی تلاش کرد از تکرار موارد نقض حقوق بشر جلوگیری کند.

مک مستر در پاسخ به این پرسش از توضیح در مورد سکوت ترامپ در برابر حملات عربستان به یمن و حمایت‌های رژیم سعودی از سرکوب مردم به دست رژیم بحرین خودداری کرد.

او همچنین بلافاصله پس از پایان توضیحاتش از پشت تریبون کنار رفت و از پاسخ دادن به پرسش‌های تکمیلی خودداری کرد.

انتهای پیام/

ادعای مک‌مستر درباره توجه ترامپ به رعایت حقوق بشر در جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار