لزوم استفاده از توانمندی همه گروه ها و جنسيت ها در جامعه

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: توسعه پايدارزمانی اتفاق مي افتد که از همه گروه ها وجنسيت هادر اجتماع استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان خوی  که درسالن شماره 3 فرمانداری اين شهرستان  برگزار شد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدم های خوبی درجهت بهبود و توانمندي زنان در جامعه برداشت شده است و هميشه جزء دستور کارها بوده است .

شهلا تاجفر ادامه داد: توسعه پايدار زمانی اتفاق می افتد که از همه گروه ها و جنسيت ها در اجتماع استفاده شود که  نصف اين گروها را در اجتماع  زنان تشکيل می دهند و بايد از حضور آنها در تمام عرصه ها به نحوی استفاده شود زيرا زمان آن فرا رسيده است که به اين موجود موثر و اثرگزار به عنوان موجود نامرئی نگاه نکنيم.

وی بابيان اينکه  چالش ها و جهش هايی درکشور ايران  وجود دارد برای آنکه  جامعه سنتی به جامعه مدرنيسم تبدیل شود  افزود: دراين راستا چالش ها و تغيرتحولاتی داريم و اگر  اين چالش ها را به سمت توسعه سوق دهيم در آن زمان می توانيم از آنها به عنوان يک هنجار فرهنگی و يک رفتار استفاده کنيم  که به زنان توجه ويژه داشته باشيم .

تاجفر افزود : برای گذر از آسيب های اجتماعی و بحران های زيست محيطی که درجامعه داریم  اين بحران ها بايد از حضور زنان به نحو احسن استفاده کنیم زيرا زنان می توانند نقش موثرتری دراين زمينه داشته باشند.

وي در بخشی  از سخنان بااشاره به اينکه  تقويت و توانمند سازی خانواده تنها وظيفه زنان نيست افزود: بحث حوزه و ارتقاء جايگاه  زنان  ، يک کار زنانه نيست وکسانی که درجايگاه تصميم گيری هستند بايد به صورت مسئولانه برای حل مشکلات و ارتقاء آگاهی زنان  درجامعه قدم بردارند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه  در تمام تصميم گيری ها و برنامه ها بايد زنان در اولويت باشند افزود: زيرا يکی از آسيب ها اجتماعی ما درجامعه عدم آگاهی زنان از حقوق شهروندی خود هستند.

وی در پايان تاکيد کرد : اين کار گروه ها درجهت ارتقاء شاخص های مربوط به حوزه زنان بايد هر 45روز یک بار  تشکيل شود و مشکلات زنان دراين محل  برسی شود .

انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان خوی  

برچسب ها: خانواده ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.