کشف 70 گور جمعی اقلیت ایزدی عراق در استان نینوا

یک منبع در بنیاد شهدای عراق از کشف 70 گور جمعی از قربانیان اقلیت ایزدی در مناطق سنجار، تلعفر و البعاج از توابع شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال این کشور خبر داد.

کشف 70 گور جمعی اقلیت ایزدی عراق در استان نینوابه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع در بنیاد شهدای عراق از کشف 70 گور جمعی از قربانیان اقلیت ایزدی در مناطق سنجار، تلعفر و البعاج از توابع شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال این کشور خبر داد.

این منبع گفت: گروه‌های تفحص گورهای جمعی در منطقه، تاکنون بیش از 70 گور را کشف کرده اند که تعداد بسیار زیادی بقایای اجساد اقلیت ایزدی که از سوی تروریست های تکفیری گروه داعش در زمان سیطره بر این مناطق (2014) به قتل رسیدند، در آن مدفون شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از گورها بدلیل نزدیک بودن به سطح زمین و با گذر زمان در اثر عوامل مختلف از جمله شرایط آب و هوایی، سیلاب، نبش حیوانات و .. از بین رفته است و چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

این مسئول همچنین از نبش غیر قانونی و ناشناس برخی از این گورها خبر داده است و گفته است تا کنون پنج گور جمعی که پیشتر باز شده است، کشف و بیش از 60 جسد یا باقیمانده اجساد این شهروندان عراقی از آن بیرون آورده شده است.

وی با اشاره به این که این نهاد آمار و اطلاعاتی از خانواده هایی که برخی از اعضای خود را در آن حوادث از دست داده اند، در اختیار ندارد، گفت: وزارت بهداشت باید با نمونه برداری از این خانواده ها، زمینه استفاده آن در آزمایش های دی ان ای برای مشخص شدن هویت دفن شدگان را فراهم کند.

گفتنی است داعش پس از اشغال روستای چند هزار نفری کوجو از توابع شهر سنجار در مردادماه 2014، مردان را قتل عام کرد و صدها کودک و زن ایزدی را به اسارت برد.

با گذشت بیش از هشت ماه از آزادی این مناطق، هنوز از سرنوشت صدها نفر از ساکنان این روستا و سایر مناطق تحت اشغال پیشین داعش خبری در دست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار