تخلیه دومین کشتی کره جنوبی حامل ۵۵۰۰ تن آهن آلات در بندر چابهار

معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: تخلیه دومین کشتی کره جنوبی حامل ۵۵۰۰ تن آهن آلات در بندر چابهار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین شهدادی معاون بندری و امور اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: کارتخلیه این کشتی بمدت یک روز و در ۱۷ ساعت انجام شده است.


وی بیان کرد: آهن آلات رول آهن برای تأمین مواد اولیه مورد استفاده کارخانجات تولیدی استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.

وی ادامه داد: نخستین کشتی آهن آلات در ماه گذشته (آذرماه) با نام کاربین هارمونی از کره جنوبی وارد بندر چابهار شده بود.


چابهار واقع در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان هم اینک دارای ۲ بندر بزرگ و مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری است که تاکنون چه در زمان جنگ و چه پس از آن نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات کالا داشته اند.


اسکله بندر شهید بهشتی چابهار با مساحت ۲۴۰ هکتار، محوطه‌های بارانداز ۱۶ هکتار، انبار‌های مسقف ۳۰ هزار متر مربع و اسکله شهید کلانتری نیز دارای ۳۰ هزار متر مربع مساحت، ۳۵ هزار متر مربع بارانداز، ۳۰ هزار مترمربع انبار مسقف و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع محوطه کانتینری است.


بندر شهید بهشتی پنج پست اسکله و شهید کلانتری نیز پنج پست اسکله برای پهلوگیری شناور‌های تجاری دارند که سه پست از اسکله شهید بهشتی چند منظوره و یک پست اسکله نفتی و اسکله شهید کلانتری نیز دارای یک پست چند منظوره و سه پست کالا‌های عمومی است.


بندر شهید بهشتی از سال ۱۳۶۲ همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب و بندر شهید کلانتری نیز در همان سال بطور رسمی افتتاح شده است.


طرح توسعه بندر شهید بهشتی نیز امسال با حضور رئیس جمهوری و میهمانان داخلی و خارجی افتتاح شد و اکنون توان پذیرش و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ با بیش از ۱۰۰ هزار تن ظرفیت را دارد.

انتهای پیام/گ

تخلیه بار  کشتی کره جنوبی در بندرچابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار