۷۴ دیگ شرکت آلومینیوم اراک از مدار خارج شد

در راستای کاهش آلودگی هوا ۷۴ دیگ شرکت آلومینیوم اراک از مدار تولید خارج شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در راستای کاهش آلودگی هوا با حضور آقازاده استاندار مرکزی ۷۴ دیگ خط پنج شرکت آلومینیوم ایران در شهر اراک از مدار تولید خارج شد.

خروج این دیگ‌ها از مدار تولید در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک که در تاریخ بیست و یکم دی ماه برگزار شد به تصویب رسید.

دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با حضور استاندار مرکزی، شهردار اراک و سایراعضای این کارگروه تشکیل و در این جلسه مقرر شد ۷۲ دیگ خط پنجم آلومینیوم از اول بهمن از مدارخارج شود.

سیف مدیر کارخانه آلومینیوم اراک در این جلسه گفت: تاکنون ۸۰ درصد از خطوط آلومینیوم بهینه سازی شده است و خط پنجم هم در دستور کار قرار دارد و مقرر است این خط در اواخر خردادماه به طور کامل تعطیل شود.

سید علی آقا زاده استاندار مرکزی هم در این جلسه ابراز امیدواری کرد با خروج کامل خط ۵ شرکت آلو مینیوم سازی اراک، ساخت کارگاه آند سازی شرکت آلومینیوم ایران سرعت بیشتری گیرد.

برگزاری جلسه بعدی کاروه کاهش آلودگی هوا در شرکت آلومینیوم اراک از دیگر مصوبات این جلسه بود که امروز برگزار شد.

با  اقدام امروز از سال‌ها پیش تا کنون خطوط ۱،۲،۳،۴ ونصف خط ۵ که خطوط  قدیمی و آلاینده  آلومینیوم سازی اراک  هستند  از مدار خارج شده و ۷۸ دیگ دیگر باقی مانده است که به گفته مدیرعامل آلومینیوم سازی تا خرداد ماه ۹۷ این ۷۸ دیگ هم از مدار خارج خواهند شد.

جمع‌آوری سیستم و دیگ‌های قدیم شرکت آلو مینیوم سازی اراک و انتقال به خارج از شهر یکی از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در سال‌های گذشته بود که به دلیل توجیهات صنعتی و اقتصادی تصمیم بر بازسازی آن‌ها شد وطبق پیش بینی‌ها قرار بود تا پایان سال گذشته این بهسازی انجام شود.

اما بخش مهمی که آلومینیوم سازی اراک متعهد شده و هنوز این امر اتفاق نیفتاده است تعطیلی آندسازی بوده . 

انتهای پیام / ج

خروج ۷۴  دیگ شرکت آلومینیوم اراک از مدار  تولید

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.