بزرگداشت «نابغه جنگ» در شبکه مستند

مستند «یادمان» روایتی از ساخت یادمان شهید حسن باقری در منطقه «فکه» پنجشنبه 5 بهمن ساعت 22:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

بزرگداشت «نابغه جنگ» در شبکه مستندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما؛ مستند «یادمان» روایتی از ساخت یادمان شهید حسن باقری در منطقه «فکه» پنجشنبه 5 بهمن ساعت 22:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

این مستند به کارگردانی مسعود اخباری در موسسه فرهنگی هنری شهید حسن باقری تولیدشده و به افتتاح یادمان این شهید بزرگوار در منطقه فکه شمالی می‌پردازد.

«یادمان» با محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و برادر سردار شهید حسن باقری همراه می شود و در گفت و گو با وی خاطرات نابی از این شهید بزرگوار تا لحظه شهادت را مرور خواهد کرد.

«یادمان شهید باقری» مکان رویداد شهادت غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری، بنایی است که پس از سی‌وچهار سال در فکه شمالی ساخته شد تا محلی برای گفتمان سازی پاسداری مقدس باشد.

این جوان شهیدی است که رهبر معظم انقلاب از او تعبیر به «استراتژیست نظامی» کرده است؛ جوانی که همه او را در خط مقدم به‌عنوان یک خبرنگار می‌شناختند و تنها همرزمانش در قرارگاه گلف می‎دانستند که او یک فرمانده فوق‌العاده است.

شهید باقری بنیانگذار واحد اطلاعات عملیات جنگ، طراح برخی از عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس و اثرگذارترین فرد در طراحی و اجرای عملیات فتح خرمشهر است.

وی 25 اسفند ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد و ۹ بهمن سال 61 در شمال فکه به شهادت رسید.

«یادمان» بزرگداشتی برای «نابغه جنگ» است که پنجشنبه ساعت 22:30 از شبکه مستند پخش و جمعه 6 بهمن ساعت بازپخش 7:30 می‌شود.

انتهای پیام/

یادمان شهید باقری در شبکه مستند

 

برچسب ها: مستند ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار