قطع ارتباط مقامات آمریکایی و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس

جروزالم پست اعلام کرد پس از آنکه ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد، مقامات آمریکایی و تشکیلات خودگردان هیچ تماسی با یکدیگر نداشته‌اند.

قطع ارتباط مقامات آمریکایی و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اعلام تصمیم ترامپ درباره قدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از جروزالم پست، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد، مقامات آمریکایی و تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ تماسی با یکدیگر نداشته اند.

این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم هرب کینون افزود: مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در پایان سفر دو روزه خود به منطقه گفت: مصر و اردن هم هر دو با تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مخالف بودند اما با این قضیه کنار آمدند و اکنون زمان آن است که تشکیلات خودگردان هم همان سیاق را در پیش گیرد و پای میز مذاکره بازگردد.

پنس در مصاحبه با ام اس ان بی سی گفت امیدوار بود تمام دوستان آمریکا در منطقه ازجمله تشکیلات خودگردان فلسطین دریابند که دونالد ترامپ به صلح پایبند است(!) و فردی که «هنر توافق» را نوشته می خواهد رئیس جمهوری باشد که سرانجام به توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینیان دست می یابد.

معاون رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب پس از نشست با رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی و بازدید از دیوار ندبه به کشورش بازگشت. پنس پیش از سفر به اسرائیل یک روز را در قاهره و امان گذراند و با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله، پادشاه اردن دیدار و گفتگو کرد.

وی در گفتگو با فاکس نیوز تصریح کرد، پادشاه اردن به وی گفته است آمریکا و اردن توافق دارند که درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اختلاف نظر دارند.

پنس گفت: این فلسطینیان بودند که در سال 2014 [1393] مذاکرات را ترک کردند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که بر سر میز مذاکره بازگردند. «تصمیم ترامپ درباره قدس مرزهای نهایی شهر را تعیین نکرد و تنها عمل به یک وعده انتخاباتی به مردم آمریکا بود.»

پنس این سخنان را درحالی بر زبان آورد که یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه افشا کرد از زمانی که ترامپ در 6 دسامبر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است، هیچ تماسی بین مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و جارد کوشنر و جیسون گرینبلت، مذاکره کنندگان ارشد کاخ سفید در امور خاورمیانه [غرب آسیا] برقرار نشده است. گرینبلت با پنس به اسرائیل سفر کرده بود. با وجود این موضوع و اینکه فلسطینیان گفته اند آمریکا دیگر نمی تواند در روند دیپلماتیک نقش میانجی را بازی کند، این مقام کاخ سفید گفت دولت ترامپ همچنان با جدیت بر روی طرح صلح کار می کند.

وی گفت دولت آمریکا احساس نمی کند باید یک توافق را به هرکدام از طرفین تحمیل کند اما به دنبال آن است طرحی ارائه دهد که به اعتقاد ما برای هر دو طرف به ویژه برای آنکه فلسطینیان آینده ای روشن داشته باشند، مناسب، معقول و منصفانه است. و این به طرفین ماجرا بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا می توانند با مفاد توافق کنار آیند یا نه.

این مقام آمریکایی این تفکر را که فلسطینیان هم به آن اعتقاد دارند، مبنی بر این که اروپا می تواند نقش رهبری را در روند دیپلماتیک صلح از آمریکا بگیرد، رد کرد.

وی افزود: هیچ کشور اروپایی یا غیر اروپایی وجود ندارد که ما پس از 6 دسامبر با آن مذاکره کرده باشیم و معتقد باشد که احتمال جایگزینی برای روند صلح تحت هدایت آمریکا وجود دارد. آنها همه می خواهند با وجود واکنش فلسطینیان با آمریکا همکاری کنند. من فکر نمی کنم هیچ کس بر این باور باشد که می توان برای آمریکا جایگزینی در این روند پیدا کرد.

انتهای پیام/

 

تیره شدن روابط مقامات آمریکایی و تشکیلات خودگردان پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ
آخرین اخبار