تکرار ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورهای مختلف؛

رئیس‌جمهور چک ادعاهای مربوط به دخالت روسیه در انتخابات این کشور را رد کرد

«میلوش زمان»، رئیس جمهور چک، هرگونه ادعا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات این کشور را رد و آن را توهین به مردم دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «میلوش زمان»، رئیس‌جمهور کشور جمهوری چک در نخستین مناظره انتخاباتی با «جیری دراهو»، نامزد حزب مخالف در انتخابات ریاست جمهوری هرگونه ادعا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات این کشور را رد و حتی اعلام این موضوع را توهینی به رای دهندگان قلمداد کرد.

نخستین مناظره تلویزیونی روز گذشته (سه شنبه) با حضور میلوش و دراهو برگزار شد. دراهو در این مناظره مدعی شد سرویس اطلاعاتی روسیه در انتخابات پارلمان چک در اکتبر سال 2017 مداخله کرده است. این نامزد حزب مستقل انتخابات جمهوری چک بار دیگر ادعا کرد مسکو تلاش می کند تا بر روند انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر بگذارد.

زمان با اشاره به اینکه دراهو هیچ مدکی برای اثبات ادعاهای خود ندارد، گفت: شما اشتباه می کنید و با چنین اظهارات بی‌اساسی  به رای دهندگان توهین می کنید و آنها را جمعیتی معرفی می کنید که بازیچه سرویس های اطلاعاتی کشورهای خارجی هستند.

وی افزود: سرویس اطلاعاتی ما رسما اعلام کرده است اگر سرویس های امنیتی روسیه در انتخابات مداخله داشتند به احتمال زیاد رای دادن به کومونیست ها را تبلیغ می کردند. این در حالی است که کومونیست ها در انتخابات پارلمان شکست خورده اند.

رئیس جمهور چک معتقد است اظهارات رقیب انتخاباتی اش با هدف ایجاد اغتشاش ذهنی رای دهندگان صورت گرفته است.

کشور جمهوری چک نخستین دور از انتخابات ریاست جمهوری را 12 و 13 ژانویه برگزار کرد. در دور اول انتخابات، میلوش با 38 درصد آرا موفق شد دراهو را با کسب 26 درصد آرا شکست دهد.

دور دوم انتخابات جمهوری چک 26 و 27 ژانویه برگزار می شود.

در دو سال گذشته،  روسیه بارها  به دخالت در انتخابات آمریکا، هلند، فرانسه، آلمان و چندین کشور دیگر متهم شده است. مقامات روسی بارها و بارها چنین ادعاهایی را رد کرده اند و گفته اند که بهترین مدرک برای رد ادعای آنها این است که هنوز هیچ مدرکی دال بر مداخله روسیه نشان نداده اند.

انتهای پیام/

 

رد ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری چک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار