قاضی زاده هاشمی:گزارش تحقیق و تفحص از سرخابی ها را در صحن علنی قرائت می کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در صحن علنی مجلس بررسی و در صورت تصویب، هیئت مربوط برای این امر تشکیل می شود.

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نشست روز گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی با سلطانی فر و تاج درباره تحقیق و تفحص از عملکرد 10 ساله استقلال و پرسپولیس بحث و گفت و گو کردند و در نهایت اعضاء موضوع تحقیق و تفحص از این 2 باشگاه را به تصویب رساندند. قرار است این امر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد و اگر رای آورد هیئت یا کمیته ای برای تحقیق و تفحص از این 2 باشگاه شکل گیرد.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه مجمع عمومی پرسپولیس و استقلال از سوی وزارت ورزش و دولت شکل می گیرد و آنها از کمک های دولتی بهره مند می شوند باید میزان درآمدها، مبالغی که از حامیان مالی کسب می کنند، میزان هزینه ها، روند تصمیم سازی و سیاست گذاری مدیران باشگاه ها، دلیل فراهم نشدن بسترهای خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال و موارد این چنینی تحقیق و بررسی شود. به همین دلیل کمیسیون فرهنگی پس از توضیحات وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال جلسه فوری تشکیل داد و بحث تحقیق و تفحص از سرخابی ها را به تصویب رساند تا این موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

قاضی زاده هاشمی درباره اظهارات مهدی تاج مبنی براینکه درصورت تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد، گفت: از آنجایی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در جریان امور این 2 باشگاه و عملکرد مدیران آنها قرار بگیرند قصد داریم نظارتی کلی انجام دهیم تا همه مسائل شفاف سازی شود. البته نگاه ما به این 2 تیم حاکمیتی و دولتی نیست بلکه مجلس به عنوان یک نهاد مردمی شیوه هایی را به کار می گیرد و از مشاوران آشنا و خبره به حوزه امور بین الملل، حقوقی و ورزشی استفاده می کند تا بدون اینکه شائبه ای برای نهادهای بین المللی نسبت به دخالت سیاسی به وجود آید هیئت تحقیق و تفحص کارش را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درمورد احتمال احضار وزیر ورزش به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت تشخیص دهد که حضور وزیر ورزش یا هر فرد دیگری می تواند به نمایندگان برای بررسی امور استقلال و پرسپولیس در صحن علنی مجلس کمک کند ما هم از حضور آنها در این جلسه استقبال می کنیم و توضیحات را می شنویم تا مردم در جریان تمام امور قرار گیرند.

او درباره اینکه آیا در نشست روز گذشته درباره ماجرای مهدی طارمی و افشای دروغ باشگاه پرسپولیس و این بازیکن هم صحبت شد، گفت: در جلسه روز گذشته درباره مباحث کلان صحبت کردیم و به موارد جزئی یا موردی اشاره ای نشد. البته پس از تشکیل هیئت تحقیق و تفحص تمام این مسائل بررسی می شود و حتی از گزارش های مردمی هم برای تکمیل مراحل رسیدگی به عملکرد این باشگاه ها استفاده می کنیم چراکه اعتقاد داریم استقلال و پرسپولیس 2 باشگاه مردمی هستند و مردم باید در جریان تمام جزئیات مربوط به 2 باشگاه قرار گیرند.

انتهای پیام/


اظهارات قاضی زاده هاشمی درباره تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار