نجار:

عملیات نجات زلزله کرمانشاه یک رکورد برای این حادثه بود

رئیس ستاد بحران کشور با اشاره به اینکه ساعت سه بعد از ظهر روز بعد از زلزله کرمانشاه پایان نجات را اعلام کردیم، گفت: این عملیات یک رکورد برای این حادثه بود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری از مخاطرات زلزله و لغزش های لایه زمین که در اهواز برگزار شد، با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: در همان لحظات اولیه زلزله ، جلسه شورای مدیریت بحران کشور با حضور اکثریت اعضا و ریاست وزیر کشور تشکیل و ارزیابی حادثه انجام شد.

وی افزود: از همان دقایق اول آماده باش اعلام و تمام امکانات کشوری در کرمانشاه به کار گرفته شد.

نجار با اشاره به شرایط سخت مناطق زلزله زده تصریح کرد: اجرای پروژه های بسیار سنگین از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در کرمانشاه در کنار دیگر نیروهای خدمات رسان به ویژه ارتش و سپاه را شاهد بودیم چون کار بسیار سنگین بود.

رئیس ستاد بحران کشور اضافه کرد:  حدود هفت هزار و ۷۱۸ نفر در زلزله کرمانشاه مصدوم شدند و اهالی یک هزار و ۹۳۰ روستا و هفت شهرستان درگیر این حادثه شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی ها در مناطق زلزله زده بیان کرد: مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه  با استفاده از بالگردها به بیمارستان های استان های اطراف از جمله  تهران، همدان و کرج منتقل شدند.

رئیس ستاد بحران کشور یادآور شد: حضور ارزشمند مقام معظم رهبری موجب شد سیل امکانات به منطقه سرازیر شود.

نجار با اشاره به ۱۲ سال مسئولیت داشتن در کردستان عنوان کرد: برای کمک رسانی به کرمانشاه اصلا کسی به مخیله اش نمی رسید که شهروندان سنی هستند یا شیعه ولی برخی افراد واگرایی با نظام به دنبال کمرنگ جلوه دادن این کمک ها بودند.

وی ادامه داد: زلزله قابل پیش بینی نیست ولی متأسفانه برخی از سایت ها به دروغ نسبت به پیش بینی اقدام می کنند فقط برای اینکه آمار بازدید از سایتشان افزایش پیدا کند و بتوانند تبلیغات انجام دهند؛ البته گاهی مواقع پیش لرزه ها منجر به وقوع زلزله می شود ولی این موضوع در ارتباط با همه زلزله ها صدق نمی کند.

رئیس ستاد بحران کشور با بیان اینکه تهران ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و نمی توان هر روز به آنها گفت که از خانه های خود بیرون بیایید، گفت: در دنیا سالانه یک میلیون لرزه در حد دو ریشتر و کمتر، ۱۰۰ هزار لرزه در حد سه ریشتر، ۱۰ هزار لرزه در حد چهار ریشتر، یک هزار و ۵۰۰ لرزه در حد پنج ریشتر، ۱۲۰ لرزه در حد ۶ ریشتر و ۱۸ لرزه نیز نیز در حد هفت ریشتر داریم.

نجار در ادامه خطاب به عکاشه گفت: شما به عنوان پدر علم زلزله شناسی از تهران خارج شوید تا مردم بدانند بله واقعا خبری هست؛ اگر امروز در تهران زلزله هفت ریشتری رخ بدهد دیگر آن «کن فیکون» نمی شود ولی به هر حال جمعیت تهران به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیراتی می پذیرند.

انتهای پیام/ب

صحبت های  رئیس ستاد بحران کشور در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.