سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشایی شفق با پذیرش 400 معتاد متجاهر/سهم 60 درصدی بهزیستی در پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان معلول

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از تاریخ 29 دی ماه تا 6 بهمن ماه سال ۹۶ را در این گزارش مشاهده کنید.

بسته خبری بهزیستی///بازگشایی شفق با پذیرش 400 معتاد متجاهر/اجرای طرح «نماز یاوران کودک» در مهدکودک های استان تهران/تولد روزانه 3 کودک با اختلالات شنوایی در استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

بازگشایی شفق با پذیرش 400 معتاد متجاهر

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: مرکز شفق از 18 دی ماه فعالیت خود را از سر می‌گیرد و در حال حاضر 400 تن از مردان معتاد متجاهر در آنجا حضور دارند.

وی اظهار کرد: طبق دستوری که در جلسات شورای هماهنگی، از طرف شورا صادر شده است، قضات حکمی را به نیروی انتظامی ابلاغ می‌کنند که طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر، باید بر اساس آن اجرا شود.

 وزارت بهداشت مسئول صدور مجوز فیزیوتراپی مراکز توانبخشی معلولان است

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر مجوز فیزیوتراپی و کار درمانی مراکز توانبخشی بهزیستی، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون تمام مراکز توانبخشی باید به بخش فیزیوتراپی و کار درمانی مجهز باشند و همچنین این تجهیزات باید از استاندارد و کیفیت قابل قبول برخوردار باشند.

اجرای طرح «نماز یاوران کودک» در مهدکودک های استان تهران

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از اجرای طرح نماز یاوران کودک در 450 مهدکودک استان تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: طرح نماز یاوران کودک، از ابتدای بهمن ماه سال جاری در 450 مهدکودک استان تهران به اجرا در می آید.

تولد روزانه 3 کودک با اختلالات شنوایی در استان تهران

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: روزانه در استان تهران 3 کودک با اختلال شنوایی به دنیا می‌آیند.

اسدی ادامه داد: طرح غربالگری شنوایی به صورت اجباری در تمام بیمارستان‌ها از بدو تولد کودکان و تا چند روزگی آن‌ها اجرا می‌شود و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی، پس از شناسایی موارد مشکوک به مراکز توانبخشی بهزیستی معرفی می‌شوند.

25 درصد مراجعان به مراکز اقامتی معتادان پذیرش نمی‌شوند

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: 25 درصد از مراجعان به مراکز اقامتی ویژه معتادان متجاهر به دلایل گوناگون پذیرش نمی‌شوند و برخی از خبرها طی ماه‌های اخیر، از پذیرش نشدن 50 درصد معتادان متجاهر در مراکز سرپناه شبانه حکایت داشتند و خوشبختانه این آمار صحت ندارد.

وی اظهار کرد: قانونگذار باید مشکل بیمه معتادان متجاهر را حل کند و متاسفانه این مشکل در برخی موارد باعث پذیرش نشدن این افراد در برخی از مراکز سرپناه معتادان می شود.

4 هزار دانش آموز معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران هستند

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: بیش از 4 هزار دانش آموز معلول، در مقاطع مختلف تحصیلی، تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند.

اسدی یادآور شد: همه دانش آموزان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران، مبلغی را ماهیانه به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

سهم 60 درصدی بهزیستی در پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان معلول

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: 60 درصد هزینه تحصیل دانشجویان معلول دانشگاه های غیردولتی تحت پوشش، توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 686 نفر از مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران به عنوان دانشجو، در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

اسدی افزود: در همه واحدهای دانشگاهی غیر دولتی که برای دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران هزینه دارد، 60 درصد هزینه این افراد را بهزیستی پرداخت می کند و بر اساس آخرین گزارش، هزینه این ترم دانشجویان تاکنون واریز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار