رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر

درحاشیه نمایشگاه فرش و لوستر در کرمانشاه، ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه فرش شامل دستباف و ماشینی، تابلو فرش دستباف، لوستر و چراغ‌های تزئینی از ۷ الی ۱۳ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برگزار می شود.

رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر با حضور  قائم مقام مرکز ملی فرش ایران

وی از رونمایی از ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش سنقر در حاشیه این نمایشگاه و طی ۷ بهمن امسال خبر داد و گفت: این فرش دارای نشان تجاری بوده و ثبت جهانی شده است و ساعت ۱۶ روز ۷ بهمن و در این نمایشگاه از آن رونمایی خواهد شد.

علی اسماعیلی  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه  با بیان اینکه ثبت ملی این هنر قدیمی استان کرمانشاه در سال 93 انجام شده است گفت:  با همکاری فعالان اقتصادی و دست اندرکاران فرش و پیگیری سازمان صنعت استان کرمانشاه  و مرکز ملی فرش ایران در سال 93 فرش سنقر به عنوان  اثر ملی کرمانشاه ثبت شد.

برگزاری مراسم رونمایی از ثبت جهانی  فرش دستباف سنقر + تصاویر

وی ادامه داد: با حضور قائم مقام مرکز ملی فرش ایران و دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه در چهاردهمین   نمایشگاه  بین المللی  فرش کرمانشاه  در  محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان لوح ثبت جهانی  نشان جغرافیایی فرش دستباف سنقر رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ز

 از ثبت جهانی فرش سنقر رونمایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۴:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مردمان سنقر ترک هستند و سنقر به استان همدان وشهرستان هاش قرابت صدرصدی داره و این از لحاظ شرافت و محافظت از حقیقت وفرهنگ واقعی که واقعا مال ماباشه لازمه تا قومیت مردم سنقر را که از قوم ترک های همدان هستند اعلام کنید!
آخرین اخبار