الفت مطرح کرد؛

قوه قضاییه درباره آسیب‌های اجتماعی بر اساس قوانین صلاحیت ویژه‌ای دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی قوه قضاییه بر اساس قوانین و برنامه‌های داخلی خود دارای صلاحیت ویژه‌ای است.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه گردهمایی روسای کل، دادستان ها، معاونین اجتماعی دادگستری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران به اقدامات قوه قضاییه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی قوه قضاییه بر اساس قوانین و برنامه‌های داخلی خود دارای صلاحیت ویژه‌ای است.

وی گفت:قوه قضاییه از سال ۸۸ برنامه‌های متعددی را در خصوص آسیب‌های اجتماعی اجرا کرده است. در همکاری مشترکی که با شورای اجتماعی کشور انجام شده است، آن دسته از برنامه‌هایی را که در تقسیم کار ملی به این دستگاه اختصاص داده اند با توجه به اعتباراتی که برای آن در نظر گرفته شده بود عملیاتی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ ما علاوه بر ۱۲۰۰ برنامه مبتنی بر مقررات و صلاحیت ذاتی قوه قضاییه که در سطح کشور انجام دادیم چیزی حدود ۲۵۰ برنامه هم در دستور کار خود قرار دادیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم برنامه‌های خود را در دوره جدیدی که در شش ماهه دوم سال است و قرار است در سال ۹۷ محصولش را برداشت کنیم و گزارش آن را محضر مقام معظم رهبری ارائه دهیم تا بتوانیم آن را به نحو مناسبی عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار