مدارس کدام مناطق تهران آماده مواجهه با زلزله هستند؟

مدیرکل آموزش و پرورش تهران از شناسایی مدارس ایمن هنگام مواجهه با زلزله خبر داد.

مدارس کدام مناطق تهران آماده مواجهه با زلزله هستند؟عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهراندر گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضع ایمنی مدارس در مواجهه با بلایای طبیعی، عنوان کرد: طی جلساتی که با ستاد بحران داشتیم، تعدادی از مدارس با ضریب امنیت بالا را شناسایی کردیم که تعداد آنها بیش از 500 مدرسه بوده است.

وی ادامه داد: در مواقع نیاز از این تعداد مدرسه شناسایی شده استفاده خواهیم کرد، علاوه بر آن مدارس دیگری که با ضریب امنیت بالا شناسایی شوند یا پس از مقاوم‌سازی به این درجه برسند، در گروه مدارس ایمن قرار می‌گیرند و تعداد مدارس افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: بیشترین مدارسی که ضریب امنیت بالایی ندارند، در مناطق میانی تهران همچون 10، 11 و حتی برخی مناطق جنوبی نظیر 16 هستند.

باقری ادامه داد: در مناطق حاشیه‌ای وضع مدارس بهتر است و از نظر امنیت شرایط بهتری را شاهد هستیم، چراکه در این مناطق همچون منطقه 18 و 22 مدارس تازه ساخته شده‌اند و نکات ایمنی در آن رعایت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: البته بیش از 500 مدرسه‌ای که تاکنون شناسایی شده در منطقه خاصی قرار نگرفته و سراسر تهران را پوشش داده است، اما به طور کلی در برخی مناطق شرایط ایمنی مدارس بهتر و در برخی نیاز به بازسازی و نوسازی داریم.

انتهای پیام/

شرایط ایمنی مدارس در پایتخت

برچسب ها: آموزش و پرورش ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار