تاثیر آب کرفس در کاهش وزن و لاغری

دکتر نوروزی متخصص تغذیه گفت: آب کرفس در کاهش وزن و لاغری تاثیر ندارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این متخصص تغذیه تاکید کرد: بسیاری از افراد می‌کوشند وزن اضافه خود را که به‌تدریج و در طول زمان بالا رفته، یک‌مرتبه با خوردن آب کرفس، تک‌خوری، بدخوری و غذا نخوردن کم کنند، اما با این کار‌ها ممکن است وزن کمی کاهش پیدا کند، اما وزنی که پایین آمده مربوط به کاهش بافت چربی ذخیره‌ای در بدن نیست.

وی افزود: بااین کار به‌دلیل اختلالات ایجادشده در بدن، آژیر قرمزی در مغز به صدا درمی‌آید که فکر می‌کند در قحطی قرار گرفته است. در نتیجه جلوی سوزانده شدن چربی‌ها را می‌گیرد و برای تولید انرژی سراغ عضلات می‌رود.

به گفته این متخصص تغذیه، به همین دلیل رژیم گرفتن‌های غیرعلمی می‌تواند باعث تحلیل عضلات شود.

وی افزود: افرادی که این کار را انجام می‌دهند پس از مدتی ۲ برابر آنچه که کم کرده‌اند، وزن اضافه می‌کنند در حالی که عضلاتشان تحلیل رفته، تراکم استخوان‌هایشان کاهش یافته و به جای آن چربی در بدنشان انباشته شده است که مبادا بدن دوباره دچار کمبود انرژی شود و نتواند انرژی‌های حیات‌بخش برای فعالیت‌های غیرارادی را تامین کند.

دکتر نوروزی اضافه کرد: از نظر دانش تغذیه، هیچ غذایی لاغر و یا چاق کننده نیست، بلکه آنچه انسان را چاق یا لاغر می‌کند، مجموعه انرژی‌هایی است که فرد از مواد غذایی مصرفی روزانه‌اش دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

خوردن آب کرفس تاثیری در لاغری ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار