حماسه هزارسنگر ، نشانه وفاداری مردم آمل به انقلاب + فیلم

بعد از پیروزی انقلاب یکی از گروهک هایی که به مبارزه مسلحانه بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت؛ "اتحادیه کمونیست های ایران" بود که قصد انجام جنایات زیادی در شهر آمل داشت.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای  اتحادیه کمونیست های ایران که در حدود 100 نفر بودند، در قالب 5 تیم 20 نفره در مناطق مختلف شهر آمل و در نیمه های شب اقدام به سنگرسازی و ایجاد مواضع کردند.

حمله به شهر در پنجم بهمن ماه و در ساعت 23:45 دقیقه شب و با شلیک یک موشک آر پی جی به ساختمان بسیج آغاز شد. برنامه اصلی از کار انداختن نیروهای بسیج و سپاه و دعوت مردم به قیام بود.

این حمله تا صبح 6 بهمن ادامه داشت؛ تا این که ستاد عملیات مرکب از سپاه، اطلاعات و ژاندارمری و صدها نیروی داوطلب مردمی با روی آوردن به سپاه آمل و گرفتن اسلحه به مقابله برخاستند. مردم از زن و مرد و پیر و جوان همگی با آوردن شن و گونی اقدام به سنگرسازی و نبرد سنگر به سنگر کردند.

نتیجه این مقابله آن بود که در همان روز سه شنبه 6 بهمن 1360 تمام مواضع خود را از دست دادند و عصر روز چهارشنبه 7 بهمن 1360 آرامش به شهر بازگشت و محور هراز پس از 40 ساعت بازگشایی شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

حماسه6 دی آمل + فیلم

برچسب ها: حماسه ، دانلود فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
درود بر مردم امل که پوزه منافقین را بخا ک مالیدند روح شهیدان شاد
Germany
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
دمشون گرررم
آخرین اخبار