آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از سرنوشت نامعلوم ادغام معاونت‌ها تا اما واگر‌های پرداخت معوقات فرهنگیان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

از سرنوشت نامعلوم ادغام معاونت‌ها تا اما واگر‌های پرداخت معوقات فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی، اما و اگرهای پرداخت معوقات و  تعیین سقف بیمه ای برای فرهنگیان همراه بوده است.
 

گشایش در روند پرداخت معوقات فرهنگیان

علی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تخصیص اعتباراتی که داشتیم و از طریق خزانه اقدام شده است بدهی‌های اول سال را تسویه کردیم و مشکل پرداخت به فرهنگیان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تسویه حساب بدهی‌های آموزش و پرورش به خزانه از هفته بعد روند پرداخت‌ها افزایش خواهد یافت و تا کنون هم کندی کار به دلیل بدهی‌ها بوده است.

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نعمت‌الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج این آزمون فردا اول بهمن ماه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگانی که فردا اسامی آنها اعلام می‌شود، مرحله اولیه پذیرش را گذرانده و گزینش شده‌اند و اکنون برای شرکت در دوره‌های مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان آماده می‌شوند که تعداد آنها حدود پنج هزار نفر است.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: محل آموزش مهارت‌آموزان هفتم و هشتم بهمن ماه اعلام می‌شود و افراد پس از آگاهی از محل آموزش می‌توانند هشتم و نهم بهمن ماه درخواست جابجایی محل آموزش را داشته باشند که نتایج تجدید نظر در محل آموزش 10 و 11 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

مدارس کدام مناطق تهران آماده مواجهه با زلزله هستند؟

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره وضع ایمنی مدارس در مواجهه با بلایای طبیعی، عنوان کرد: طی جلساتی که با ستاد بحران داشتیم، تعدادی از مدارس با ضریب امنیت بالا را شناسایی کردیم که تعداد آنها بیش از 500 مدرسه بوده است.

وی ادامه داد: در مواقع نیاز از این تعداد مدرسه شناسایی شده استفاده خواهیم کرد، علاوه بر آن مدارس دیگری که با ضریب امنیت بالا شناسایی شوند یا پس از مقاوم‌سازی به این درجه برسند، در گروه مدارس ایمن قرار می‌گیرند و تعداد مدارس افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: بیشترین مدارسی که ضریب امنیت بالایی ندارند، در مناطق میانی تهران همچون 10، 11 و حتی برخی مناطق جنوبی نظیر 16 هستند.

سرنوشت نامعلو‌م ادغام معاونت‌ها در آموزش‌وپرورش

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره چابک سازی وزارت آموزش و پرورش و ادغام برخی معاونت‌ها اظهار کرد: در دولت حکم شده تا هر دستگاهی که 6 معاونت دارد آن را به 5 معاونت کاهش دهد و این امر صرفا محدود به آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه معاونت‌ها باید به 5 معاونت کاهش یابد زیرمجموعه‌های معاونت‌ها هم باید بر اساس این امر تقلیل پیدا کنند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با سازمان اداری، استخدامی و دفتر رئیس جمهور هماهنگ کردیم تا در صورت امکان اجازه دهند آموزش و پرورش با 6 معاونت فعالیت کند که البته منتظر جواب مکاتبات انجام شده هستیم و چنانچه موافقت با ابقای معاونت‌ها نباشد باید بررسی کنیم که ادغام برای چه معاونت‌هایی انجام شود.

واکنش آموزش و پرورش به ممنوعیت حضور نوآموزان در گلزار شهدا

شاپور محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت حضور نوآموزان پیش دبستانی در گلزار شهدا به عنوان اردوی مدرسه، اظهار کرد: این بخشنامه به عنوان پیش نویسی‌ برای بازنگری در اردو‌ها بوده است و اصلاح خواهد شد و مواردی‌ از قبیل ممنوعیت حضور دانش آموزان در گلزار شهدا رفع می‌شود.

وی ادامه داد: پیش نویس‌ در نظر گرفته شده 3 ماهه بوده است و زمان آن در حال اتمام است که پس از آن اصلاحات لازم درباره پیش نویس‌ اردو‌ها و رفع نقایص را خواهیم داشت.

ترک خوردن سقف بیمه فرهنگیان در برخی شاخص‌ها

گودرز کریمی‌فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره تعهدات بیمه‌ای فرهنگیان عنوان کرد: بیمه تکمیلی را به شکل صندوقی انجام می‌دهیم و به‌ ازای هر فرد 27 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود، در حالی که حداقل مبلغی که بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌گذار اعلام کرده است، 60هزار تومان بود اما برای فرهنگیان همچنان تا مبلغ 27 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد‌: در برخی شاخص‌ها مانند زایمان، تعهدات بیمه‌ای از یک میلیون به یک میلیون و 200هزار تومان، برای عینک از 50هزار به 70 هزار تومان، برای آمبولانس داخل شهری از 60 هزار به 100 هزار تومان و برای آمبولانس خارج شهر از 100هزار تومان به 200تعرفه‌ها افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هفت هزار مرکز درمانی طرف قرارداد داریم که فرهنگیان با مراجعه به این مراکز و از طریق دفترچه‌های بیمه‌ای هولوگرام دار بدون سقف هزینه‌ای کارهای درمانی خود را انجام می‌دهند.

جلوگیری از مهاجرت دانش آموزان به کشورهای خارجی

مجید طهرانیان مدیر کل مدارس مراکز غیر دولتی درباره تعداد مدارس غیر دولتی و تاثیر آن در روند آموزشی کشور اظهار کرد: اکنون حدود 13 هزار مدرسه غیر دولتی به استثنای مدارس پیش دبستانی در کشور وجود دارد که یک و نیم میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر مدارس غیر دولتی نباشند، برخی خانواده‌ها سعی می‌کنند برای تامین نیازهای آموزشی فرزندان، آنها را به مدارس خارج از کشور بفرستند در حالی که مدارس غیر دولتی با در نظر گرفتن برنامه‌های آموزشی متعدد و فوق برنامه‌ها این نیازهای خانواده‌ها را رفع کرده که این امر در کاهش پدیده شوم مهاجرت دانش‌آموزان کمک می‌کند.

مدیر کل مدارس مراکز غیر دولتی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی تحت نظارت حاکمیت هستند، گفت: در نظر گرفتن برنامه‌های متعدد آموزشی و کمک آموزشی در این مدارس علاوه بر اینکه به کاهش مهاجرت کمک می‌کند از نظر اقتصادی منابع ارزی کمتری هم از کشور خارج می‌شود، اما متاسفانه در برخی دهه‌ها شاهد بودیم دانش‌آموزان برای تحصیل به کشورهایی همچون مالزی و ا‌مارات مهاجرت می‌کردند که این پدیده در حال کاهش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار