موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادعای پرداخت پول 98 درصد سپرده‌گذاران صحت ندارد/ سود وام‌ را می‌گیرند اما سود سپرده‌ را نمی‌دهند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نحوه پرداخت بدهی سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری، باعث اعتراض و نارضایتی آنان شده است.

اتونشر// ادعای پرداخت پول 98 درصد سپرده‌گذاران صحت ندارد/ سود وام‌ را می‌گیرند اما سود سپرده‌ را نمی‌دهندسیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری، اظهار کرد: روشی که بانک مرکزی برای تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری در دستورکار قرار داده است، برای سپرده‌گذاران قابل قبول نیست.

وی با اشاره به ادعای بازپرداخت پول ۹۸ درصد سپرده‌گذاران، اظهار کرد: این ادعا درست نیست و نحوه پرداخت بدهی مردم هم تاکنون به گونه‌ای بوده که باعث اعتراض و نارضایتی آنان شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر مثلا به کسی که ۵۰ میلیون سپرده در این موسسات گذاشته است، فقط ۳۰ میلیون از پولش را می‌دهند با این بهانه که ۲۰ میلیون از سپرده را سود گرفته و این خلاف قراردادی است که مردم با این موسسات بسته‌اند.

موسوی‌لارگانی تصریح کرد: نکته دیگری که منجر به نارضایتی سپرده‌گذاران شده این است که سود سپرده‌‌های آنان را نمی‌دهند اما سود وام‌های دریافتی آنان را به همان میزان و نرخی که در قرارداد با این موسسات مالی و اعتباری منعقد شده است، دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی وظیفه نظارت بر همه موسسات مالی و اعتباری را دارد و نباید با بیان کردن این مسئله که برخی از این موسسات غیرمجاز بودند، از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: چطور وقتی مردم در کوچک‌ترین مغازه‌ای شروع به فعالیت اقتصادی می‌کنند، از نهادهای مختلف چون نیروی انتظامی و اصناف سراغ مالک آنان می‌روند و مجوز می‌خواهند اما یک موسسه مالی و اعتباری تابلوی بانک مرکزی می‌زند اما ناظران بانک مرکزی نظارتی بر آن نمی‌کنند؟

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای که مردم برای دریافت سود بیشتر، پولشان را در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز می‌‎گذاشتند، دولت و بانک مرکزی باید پای کار می‌آمدند و با اقدامات خود باعث می‌شدند که آنان سرمایه‌شان را در بانک‌های دولتی بگذارند و مطابق با میزان مصوبه شورای پول و اعتبار، سود سرمایه خود را بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
چجوری میشه سپرده های خود را از این موسسات بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
شهریور ۹۵ (شش ماه پس از صدور مجوز توسط بانک مرکزی برای موسسه کاسپین) تمام سرمایه حاصل از کار و تلاش ۳۰ ساله خود را در موسسه کاسپین سپرده گذاری کردم.
پول فروش خانه ام برای تبدیل به خانه ای کوچکتر و خرید جایی برای پسرم که در شرف ازدواج است.
تا الان به بهانه های مختلف حتی یک ریال هم از آن پول را به من نداده اند‌.
الان هم که می گویند کار تمام شده و سپرده گذاران موسسه کاسپین با توجه به دارایی های موسسه (با پرداخت تا ۲۰۰ میلیون تومان) به حق و حقوق خود رسیده اند.
در روز روشن با مجوز بانک مرکزی تمام سرمایه و اندوخته ام را به یغما برده اند و بی پناه و سرگردان رهایم کرده اند.
آیا فریاد رسی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
سود وام را میگیرند اما سود سپرده را نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
سود وام را میگیرند اما سود سپرده را نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
سپرده گذاران در حقشون اجحاف داره میشه
Iran (Islamic Republic of)
مالباخته
۱۴:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
توروخدابه داد مابرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
خیلی از سپرده گذاران هنوز بلاتکلیف هستند
آخرین اخبار