واعظ آشتیانى: ورزش کشورمان بعد از انقلاب اسلامی رشد فوق العاده اى داشته است

مدیر عامل سابق استقلال گفت: ورزش کشورمان به خصوص در رشته هاى انفرادى بعد از انقلاب اسلامی رشد و توسعه فوق العاده اى داشته است.

امير رضا واعظ آشتيانى در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره دستاوردهاى ورزش كشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار كرد: در مجموع چهار دهه گذشته، ورزش كشورمان به خصوص در ورزش های انفرادى پيشرفت داشته است اما با توجه به ظرفيت ورزش از لحاظ زير ساخت ها و تكنولوژى ضعيف هستيم. اگر تكنولوژى هاى روز دنيا را داشته باشيم پيشرفت ورزش كشورمان بيشتر مى شود.

او ادامه داد: پيشرفت هايى در ورزش در بعد علمى داشتيم و ورزشكاران تحصيلكرده مرتبط با ورزش در كشورمان زياد هستند. البته مسئولان نتوانستند پيشرفت در علم را در خدمت ورزش قرار بدهند. همچنان گروهى از افراد تلاش مى كنند مديريت ورزش را به افراد آماتور و غيرتخصصى بدهند. اگر در فعاليت هاى ورزشى از توانايى دانش آموختگان ورزشى استفاده شود در آن صورت ورزش كشورمان پيشرفت مى كند.

واعظ آشتيانى بيان كرد: پيشرفت علمى نمى تواند به تنهايى به پيشرفت جامع ورزشی كمك كند و ما نياز به زير ساخته هاى خوب داريم.

مدير عامل سابق استقلال گفت: ما نتوانستيم دانش، تكنولوژى و زير ساخت در ورزش را كنار هم قرار بدهيم و ادعا داشته باشيم كه ورزش كشورمان به سمت حرفه اى شدن پيش رفته است. در شرايط فعلى نسبت به 4 دهه گذشته پيشرفت داشتيم، اما توسعه پيدا نكرديم.

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: در ورزش انفرادى پيشرفت خوبى داشتيم اما در ورزش هاى گروهى و تيمى نسبتا خوب بوديم و مى توانستيم بهتر از اين باشيم.

واعظ آشتيانى تصريح كرد: زير ساخت ها فقط شامل ساختمان ها نيست، بلكه آموزش و پرورش، فرهنگ جامعه، تعليم و تربيت و بهداشت هم جزء زير ساخت ها هستند.

واعظ آشتيانى درباره اينكه ورزش كشور نسبت به گذشته وسيع تر شده است، بيان كرد: ما در ورزش هاى انفرادى نسبت به قبل از انقلاب پيشرفت داشتيم. با توجه به گروه سنى جوان كه داريم باید از اين ظرفيت ها در ورزش استفاده كنيم و يك برنامه هدفمند در كشور داشته باشيم.

او درباره اينكه تعداد ورزشگاه هاى ما نسبت به گذشته بيشتر شده است، بيان كرد: ورزشگاه هاى زيادى ساخته شده است اما بحث نگهدارى مهم است. در ساير كشورها ورزشگاه هاى قديمى زياد هستند و در حفظ و نگهدارى اين ورزشگاه ها تلاش زيادى مى كنند. ورزشگاه هايى با ١٠٠ سال قدمت در جهان وجود دارند اما اصولى نگهدارى شده اند و هنوز استفاده مى شوند.

واعظ آشتيانى درباره اينكه ورزش كشورمان چه جايگاهى در جهان دارد، گفت: از لحاظ مدال آورى و نتايج در بازى هاى آسيايى و المپيكى در رشته هاى انفرادى ورزش، جايگاه و رنكينگ خوبى در جهان داريم، اما از لحاظ اقتصادى جايگاه خوبى در جهان نداريم. به هر حال رشته هاى ورزشى انفرادى توانسته اند ورزش كشورمان را ارتقا بدهند.

انتهاى پيام/

اظهارات واعظ آشتیانی درمورد رشد ورزش پس از انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا همه ی قهرمانان ایران را حفظ کنه
Germany
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
استقلال عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
ایشون از مدیران بسیار خوب ورزش ایران و استقلال هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
خداروشکر