حصیری مطرح کرد؛

۱۱ بهمن ماه؛ زمان برگزاری انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش گفت: مرحله اول انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان از ۱۱ بهمن‌ماه به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.

۱۱ بهمن ماه؛ زمان برگزاری انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اصغر حصیری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش  درباره انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در ماده 12 بند سه اساسنامه هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان این اختیار را به وزیر داده شده است تا اعضای صندوق را انتخاب کنند، در همین راستا وزیر آموزش و پرورش دستور به برگزاری انتخابات داده‌ است که طی آن سه نفر را معرفی خواهیم کرد که به مدت چهار سال 2 نفر عضو اصلی و یک نفر علی ‌البدل در صندوق خواهد بود.

حصیری با بیان اینکه این انتخابات در 2 مرحله برگزار می‌شود، گفت: مرحله اول این انتخابات به صورت الکترونیک و در سایت برگزار شده و 83 نفر از استان ها به مرحله دوم راه خواهند یافت، ثبت‌نام کاندیدا از 11 تا 17 بهمن انجام می شود و افرادی که علاقه‌مند به شرکت در صندوق هستند، می‌توانند ثبت‌نام کنند؛ هجدهم، نوزدهم و بیستم بهمن زمان تبلیغات در سایت بوده و پایان 20 بهمن نتیجه انتخابات و اسامی کاندیدها اعلام خواهد شد.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمان دقیق مرحله دوم انتخابات در پایان مرحله اول اعلام خواهد شد، گفت: این انتخابات توسط صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار نمی‌شود و صرفا توسط وزیر آموزش و پرورش و برای اولین بار انجام می شود، همچنین از 2 نفری که انتخاب می‌شوند، پیشنهاد شده است که یک نفر از میان زنان باشد، به 2 نماینده و نماینده افتخاری آموزش‌های اقتصادی داده شده و با مسائل بورس و مسائل صندوق آشنا می‌شوند که بتوانند در هیئت امنای موثر بوده و نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: این افراد نمایندگان وزیر در هیئت امنا هستند، اعضای هیئت‌ امنا هم در هیئت مدیره صندوق اشراف و نظارت دارند و مشروح جلسات هیئت مدیره به گزارش آنان خواهد رسید،  وزیر می‌تواند پنج تا هفت نفر را در هیئت امنا انتخاب کند که برای اولین بار جناب وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفت2 نفر از میان آنان در قالب انتخابات معرفی شوند.

حصیری با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود تمام اعضای هیئت امنا از طریق انتخابات معرفی شوند، گفت: با توجه به اینکه این افراد باید با مسائل اقتصادی آشنا باشند، نمی‌توان ناگهان تمام افراد را از میان فرهنگیان انتخاب کرد، به همین دلیل باید انتخاب 2 نفر از اعضای هیئت امنا را قدم اول این حرکت دموکراتیک کردن انتخاب اعضای هیئت امنا دانست. قطعا کسی که از میان 83 نفر برگزیده استان ها انتخاب می‌شود می‌تواند نظارت دقیقی بر عملکرد هیئت رئیسه صندوق ذخیره فرهنگیان داشته باشد.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در توضیح شرایط افرادی که تمایل به ثبت‌نام دارند، گفت: همکاران فرهنگی که 12 سال سابقه کار داشته، پنج سال عضو صندوق هستند و مدرک آنها کارشناسی و یا معادل آن است، می‌توانند در این انتخابات ثبت‌نام کنند؛ همچنین معاونین وزیر، مدیر کل استان ها و معاونین، رؤسای مناطق و شهرستان ها به دلیل محدودیت‌های قانونی نمی‌توانند در این انتخابات حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ فرهنگیان از 11بهمن ماه می‌توانند با کد ملی و گذر واژه‌ای که برای مشاهد فیش حقوقی خود در اختیار دارند، در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

چگونگی نحوه شرکت در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار