معرفی برترین‌های نیمه نهایی سومین دوره "شوق تلاوت"

برترین‌های نیمه نهایی سومین دوره "شوق تلاوت" معرفی شدند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، با پایان یافتن مرحله نیمه پایانی سومین دوره رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» در قشم، ۲۰ نفر برتر این مسابقات، جواز سفر به کربلای معلی و حضور در مرحله نهایی که اسفند ماه برگزار می شود را دریافت کردند.

حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: 76 قاری نوجوان از 10 استان کشور در این دوره از مسابقات در دو رشته قرائت غیر تقلیدی و تقلیدی با هم رقابت کردند.

وی افزود:  رقابت های بخش تقلیدی در سبک های استادان مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی، عبدالباسط عبدالصمد و شحات محمد انور در دو گروه (الف) و (ب) برگزار شد.

 دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: این مسابقات قرآنی توسط ۶ نفر از داوران قرانی کشورمان داوری شد و از میان شرکت کنندگان ۲۰ نفر برتر موفق به کسب جواز اعزام به کربلا و شرکت در مسابقات پایانی در حرم حضرت ابوالفضل (ع) شدند.

وی افزود: تشویق نخبگان طرح، ایجاد رقابت بین استعدادهای طرح ملی، ارتقا سطح تلاوت، آموزش اجرای تلاوت های اثرگذار و معناگرا ، آشنا ساختن با شرایط رقابت و کسب تجربه در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این رقابت است.

مرحله پایانی این رقابت ها اسفند ماه امسال در کربلای معلی برگزار می شود.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین 8 تا 14 سال با هدف آموزش تخصصی قرائت از سال 1391 در کشور آغاز به کار کرد و هم اکنون در 18 استان فعالیت دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

انتهای پیام/ف

جواز سفر قاریان برتر به کربلا صادر شد

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.