درخواست عجیب دولت افغانستان از حزب جمعیت درباره والی جدید بلخ

دولت افغانستان از حزب جمعیت اسلامی خواسته است تا به احترام رئیس جمهور، تنها به مدت یک هفته به انجنیر داوود اجازه داده شود تا به عنوان والی بلخ فعالیت کند.

درخواست عجیب دولت افغانستان از حزب جمعیتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین دور مذاکرات ارگ ریاست جمهوری افغانستان و حزب جمعیت اسلامی درباره وضعیت ولایت بلخ، تیم مذاکره کننده دولت از این حزب خواسته است تا به خاطر احترام به رئیس جمهور، تنها به مدت یک هفته به انجنیر داوود اجازه داده شود تا به عنوان والی بلخ فعالیت کند.

آریانا نیوز نوشت: عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر اشرف غنی به حزب جمعیت اسلامی پیشنهاد کرده است که اگر این حزب اجازه فعالیت به والی جدید بلخ حتی به مدت یک هفته اجازه فعالیت بدهد ارگ ریاست جمهوری تمام شروط این حزب را می پذیرد.

از سوی دیگر، عطامحمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی و والی برکنار شده بلخ در صفحه توئیتر خود نوشته است که این حزب برنامه ای  12 ماده را به ارگ ریاست جمهوری پیشنهاد کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد از حکومت وحدت ملی انتظار دارد تا از طریق مذاکرات شروطی را که برای بهبود تعهد حکومت در برابر مردم افغانستان پیشنهاد کرده است بپذیرد.

گفتنی است که حدود دو ماه پیش رئیس جمهور افغانستان والی بلخ را برکنار کرد اما وی با عدم پذیرش این مساله اعلام کرد که همچنان در منصب ولایت بلخ باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.