حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

عرضه زعفران در بورس کالا، نیازمند ایجاد ساختارهای مناسب

عضو شورای ملی زعفران گفت: ساز و کارهای مناسب عرضه زعفران در بورس کالا مهیا نیست و باید قبل از عرضه، زیرساخت ها فراهم شود.

زعفران گران شد/ عرضه زعفران در بورس جهانی شعاری بیش نیستعلی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 100 هزارتومانی نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 3 میلیون و 700 و حداکثر 4 میلیون و 900 هزار تومان است.

وی افزود:  از ابتدای فصل برداشت، سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید زعفران از کشاورزان و نگهداری محصول در انبارها کرد که در نهایت این امر نوسان قیمت زعفران در بازار را رقم زد و در آینده تاثیرات سو در بازار خواهد داشت.

حسینی با اشاره به اینکه عرضه زعفران در بورس کالا نیازمند ایجاد ساختارهای مناسب است، گفت:هم اکنون ساز و کارهای مناسب عرضه زعفران در بورس کالا مهیا نیست و از آنجا که شرایط نگهداری در کیفیت محصول اثر گذار است، قبل از عرضه باید زیرساخت ها فراهم شود.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: اگرچه عرضه زعفران در بورس کالا برای ما به عنوان بزرگترین تولیدکننده، یک امتیاز به شمار می رود، اما در سال های اخیر قدمی برای عرضه این محصول در بورس جهانی زعفران برنداشتیم ؛که این یک ضعف برای کشوربه شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تمامی جوانب برای عرضه زعفران در بورس کالا باید در نظر گرفته شود، بیان کرد: با توجه به شعارهای متعدد در زمینه عرضه محصول در بورس کالا، باید واقعیت ها را در نظر بگیریم، چراکه تنها تولیدکننده زعفران در دنیا نیستیم.

حسینی با انتقاد از نبود تعامل و همکاری مناسب میان بخش دولتی با خصوصی گفت: با توجه به آنکه اتحادیه و تشکل‌ها به دنبال منافع کشاورزان و رونق بازار هستند، اما نمایندگان مجلس و بخش دولتی فکر می‌کنند که پیشنهادات شورای ملی زعفران جهت افزایش کیفیت و عرضه محصول با قیمت مناسب جهت رقابت از روی غرض است.

وی  در خاتمه یادآور شد: رقابت با سایر رقبا و افزایش کیفیت تنها شرط حفظ جایگاهمان به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا به شمار می رود، از این رو باید واقعیت ها را بپذیریم .

انتهای پیام/

نوسان قیمت زعفران در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار