انجمن‌های یاوران وقف حوزه‌های علمیه در سراسر کشور راه اندازی می‌شود / ترویج فرهنگ وقف با نیت حوزه‌های علمیه

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف حوزه‌های علمیه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح که با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه و حوزه‌های علمیه به‌صورت کاملا مردمی اجرایی خواهد شد.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی؛ مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: طی تفاهم صورت گرفته بین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور مقرر شد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه جهت نهادینه‌سازی این سنت حسنه الهی و نیز توسعه موقوفات حوزه‌های علمیه، طرح راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف حوزه‌های علمیه اجرایی شود.

وی افزود: این طرح که با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه و حوزه‌های علمیه، انجمن‌های یاوران وقف متشکل از خیران و فعالان عرصه وقف و به‌صورت کاملا مردمی اجرایی خواهد شد، فعالیت‌هایی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ وقف، خصوصا وقف برای حوزه‌های علمیه انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: انجمن یاوران وقف یکی از ابتکارات جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در راستای توسعه همه جانبه فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ترویج این سنت الهی است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی خاطرنشان کرد: انجمن‌های یاوران وقف به‌صورت تشکل‌های مردم نهاد نسبت به ایجاد وقف متناسب با نیازهای روز جامعه اقدام می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار