مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی :

پیشرفت ۳۳ درصدی پروژه آبرسانی به ۲۰۱ روستای دشتیاری چابهار

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه آبرسانی به ۲۰۱ روستای بخش دشتیاری چابهار در جنوب این استان ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریگی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح مطالعاتی برای آبرسانی به مجتمع ۲۰۱ روستایی نگور، سندمیرسوبان، باهوکلات و کمبل سلیمان در سال ۱۳۷۶ آغاز شده و قرار است ۹۶ هزار و ۵۲۴ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

ریگی بیان کرد: آب مورد نیاز برای این طرح بزرگ آبرسانی ۷۰۸ لیتر در ثانیه (۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب) است.

وی افزود: در این طرح ۶۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۶۰ هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه در شبانه روز پیش بینی شده و حجم مخزن ذخیره زمینی آن ۴۶ هزار و ۶۵۰ مترمکعب است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به ۲۰۱ روستای حوزه دشتیاری چابهار ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: در افق سال ۱۴۱۵ جمعیتی بالغ بر ۲۲۶ هزار و ۳۹۹ نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

ریگی گفت: از پارسال تاکنون اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال از پایین دست سدپیشین سرباز تا بند شیگواز و مجموعه دلگان‌ها در حال اجراست که تا کنون ۱۵ کیلومتر از ۲ طرف آن اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ۲ قرارداد به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه منعقد شده که امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات این پروژه تمکیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های کم آب کشور و دچار خشکسالی حدود ۲۰ ساله است، افزود: از مجموع ۴۳۸ روستای شهرستان چابهار ۴۰۶ روستا با ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود.

وی با بیان اینکه صرفه جویی یکی از بهترین راه‌ها برای عبور از بحران بی آبی است، خاطرنشان کرد: چابهار یکی از مناطق بی آب و فاقد سفره‌های آب زیرزمینی، چشمه و قنات است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک شاخص دسترسی مردم به آب در چابهار ۲۳ درصد است و ۷۷ درصد مردم این شهرستان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند.

ریگی اظهار داشت: با تکمیل ۲ پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان و پروژه ۲۰۱ روستایی بخش دشتیاری پایین دست سد پیشین شاخص دسترسی به آب سالم و بهداشتی در شهرستان چابهار به طور چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه آبرسانی به ۲۰۱ روستای شهرستان چابهار در محدوده بخش دشتیاری ۳۸ درصد در شاخص این شهرستان تاثیر دارد.

وی شیرین سازی آب دریا و انتقال به روستا‌های سراسر سیستان و بلوچستان را خواستار شد و افزود: استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به طور دائم مردم شهری و روستایی این استان را از آب پایدار و مطمئن بهره‌مند خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

 پروژه آبرسانی به ۲۰۱ روستای دشتیاری چابهار

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار