شاهزاد‌ه‌هایی که عاشق عروسک‌های ایرانی شدند+تصاویر

هامون، اوشیدا، نوهان و ماهکان؛ عروسک‌های سرزمین پهلوانان که دل شاهزادگان عرب را بدست آوردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برگزاری نمایشگاه گردشگری فرصت خوبی برای شناخت برخی هنرمندان گمنامی بود که با هنر و ابتکارات، کارهای بزرگی انجام داده بودند و نمایش این ابتکارات نیز بازدیدکنندگان را نیز به محصولات‌شان علاقه مند کرده بود.

در بین انواع دکورهای با المانهای رنگی و سوغاتی استانهای، ۴ عروسک در غرفه استان سیستان و بلوچستان، هر رهگذری را به خود جلب می‌کند، عروسک‌های با لباس‌های محلی دخترانه و پسرانه که سازنده آن؛ نام هر عروسک را نیز به یک اسطوره و میراثی اختصاص داده است.

عروسک‌های ایرانی در دست شاهزادگان عربی+تصاویر

«مریم قربانی» بانوی مشهدی که با دخترش در نمایشگاه حضور دارد و چند سالی است در سرزمین پهلوانان سُکنی گزیده است، درباره ساخت این عروسک‌ها که دائماً نیز آنها را بچه‌های خود خطاب می‌کند، توضیح می‌دهد: هر کدام از این پسرها و دخترهای بنده به نامی شناخته می‌شوند و اسامی آنها هامون، اوشیدا، نوهان و ماهکان است.


بیشتر بخوانید: تولید «کلاش» زنانه در ایران+ تصاویر


عروسک‌های ایرانی در دست شاهزادگان عربی+تصاویر

این بانوی هنرمند ادامه می‌دهد: هر کدام از این عروسک‌های بومی و محلی، نماد فرهنگ، قومیت و عامل معرفی بیشتر سیستان و بلوچستان خواهند بود، بطوریکه در یکی از بازدیدهای که شاهزاده ای از عمان از این عروسک ها داشت، هر ۴ عروسک را خریداری کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

ساخت عروسک‌های بومی و محلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار