علامتی تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب در مدارس کشور

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به بیان جزئیات ششمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب اشاره کرد.

جزئیات برگزاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب در مدارس کشور/ 3500 مدرسه متوسطه دوم فعالیت دارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری برگزاری ششمین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب با حضور حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد.

در این نشست علامتی با بیان اینکه یکی از راه های درونی کردن افکار و آرمان های انقلاب، فضای عمل مداوم و تجربه موارد نظری است، اظهار کرد: اجرای فعالیت های مرتبط با موضوع به اتفاق ارائه محتوا و تحلیل بسیاری از سنت ها و فرهنگ های درونی ما را به ارزش‌های جدایی ناپذیر در مخاطبان تبدیل می‌کند، به این دلیل برگزاری نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: امسال ششمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در 3500 مدرسه متوسطه دوم دخترانه و پسرانه برگزار خواهد شد و مربیان به‌ عنوان راهبر در کنار دانش‌آموزان حضور دارند که شعار آن انقلابی می مانیم است؛ فعالیت نمایشگاه در سه محور دیروز ما، امروز ما و فردای ما که به سه مرحله قبل و بعد از انقلاب و آینده انقلاب اشاره دارد، دنبال می شود.

15 بهمن ماه، زمان برگزاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب

علامتی افزود: همه برنامه‌های جشنواره برای دختران و پسران مشترک است، اما در بعضی بخش‌ها دختران موضوعاتی مانند نقش زنان در تثبیت نظام جمهوری اسلامی، همسران و مادران شهدای مدافع حرم یا هویت بخشی به زن ایرانی را هم می توانند دنبال کنند.

علامتی از افتتاح این نمایشگاه‌ها در 15 بهمن ماه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری و معاون پرورشی و فرهنگی در منطقه 16 تهران برگزار می‌شود همچنین اعلام نتایج برگزیدگان کشوری نمایشگاه‌ها شهریورماه سال آینده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: در این نمایشگاه ها که با حضور گروه های دانش آموزی برپا می‌شود، هر گروه از دانش آموزان براساس علائق خود به مطالعه و تحقیق و تولید محصولات و توضیحاتی درباره روند کاری خود می پردازند.

وی افزود: مدرسه انقلاب اهدافی مانند ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق ، هم‌افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی، آشناسازی با شخصیت و آرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری، تقویت روحیه انقلابی، تقویت بیشتر دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی و مواردی از این قبیل را دنبال می کند.

علامتی با بیان اینکه اتحادیه سه راهبرد فرهنگی را دنبال می کند، یادآور شد: انگیزه بخشی و حساسیت آفرینی، بصیرت آفرینی و معرفت بخشی و رفتارسازی و تجربه آفرینی راهبردهای اصلی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار