اظهار همدردی قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان با قربانیان حمله کابل

رؤسای جمهور ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان با ارسال پیام‌های به رئیس‌جمهور افغانستان حادثه تروریستی «کابل» را محکوم کردند.

اظهار همدردی قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان با قربانیان حمله کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رؤسای جمهور ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان با ارسال پیام‌های به رئیس‌جمهور افغانستان حادثه تروریستی «کابل» را محکوم کردند.

«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان در پیامی به «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان حادثه تروریستی در کابل را به شدت محکوم کرده و با خانواده و بستگان کشته شدگان و آسیب دیدگان در پی این حادثه اظهار همدردی کرد.

وزارت امور خارجه قزاقستان نیز در پیامی حمله تروریستی اخیر کابل را به شدت محکوم کرد.

نهاد دیپلماتیک قزاقستان با بیان اینکه مردم افغانستان خشونت‌های زیادی را پشت سر گذاشتند از جامعه جهانی خواستار کمک به این کشور از طریق گسترش تعاملات منطقه‌ای و استفاده مؤثر از ابزارهای پیشگیرانه دیپلماسی شد.

«شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان نیز با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور افغانستان کشته شدن مردم در پی این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

همچنین «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی به محمد اشرف غنی انفجار تروریستی روز شنبه کابل را که منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم شده‌است، تسلیت گفت.

در این پیام آمده‌است: خبر تاسف‌بار کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بر اثر حمله مرگ آور افراط‌گرایان در شهر کابل، باعث اندوه بی‌اندازه ما شد.

در نتیجه حمله تروریستی گروه طالبان در چهارراهی صدارت شهر کابل که روز شنبه ۷ دلو  صورت گرفت، بیش از ۱۰۳ نفر کشته و ۲۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، انتحاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار