چین حمله انتحاری کابل را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به حمله انتحاری آمبولانس بمب گذاری شده در کابل، پایتخت افغانستان این حمله را به شدت محکوم کرد.

چین حمله انتحاری کابل را محکوم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به حمله انتحاری آمبولانس بمب گذاری شده در کابل، پایتخت افغانستان این حمله را به شدت محکوم کرد.

«هوا چون اینگ» امروز دوشنبه در کنفرانس خبری خود در پکن افزود: چین مخالف هر گونه تروریسم است و قاطعانه از تلاش تزلزل‎ناپذیر دولت و مردم افغانستان برای مبارزه با تروریسم و حفاظت از ثبات و امنیت کشور حمایت می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: محل انفجار تا سفارت چین در افغانستان تنها 600 متر فاصله داشت اما خوشبختانه ساختمان و کارمندان سفارت آسیبی ندیده‎اند.

او گفت: امنیت ارگان‎ها و کارمندان چینی در افغانستان تایید شده است.

وی گفت: سفارت چین در افغانستان در ساعت اول بروز انفجار، سازوکار اضطراری به اجرا گذاشت و ضمن تقویت تدابیر امنیتی، با اتباع چینی و ارگان‎های چینی در افغانستان تماس گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که تاکنون گزارشی درباره تلفات اتباع چینی دریافت نکرده‌ایم.

گفتنی است که در نتیجه حمله تروریستی گروه طالبان در چهارراهی صدارت شهر کابل که روز شنبه ۷ دلو  صورت گرفت، بیش از ۱۰۳ نفر کشته و ۲۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: چین ، افغانستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.