وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر:

تجلی هنر نمایش ایرانی را می توان در همه جای ایران دید

هنر نمایش ایرانی امروز در دهه چهارم انقلاب اسلامی بیش از گذشته ایرانی شده است و در ایران متمرکز نیست.

ابه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: هنر نمایش و تئاتر به عنوان هنر کهن تاریخی بشری شأن و ارج ویژه‌ای دارد و انسان از زمانی که به مدنیت رسید با هنر آشنا شد و از آنجایی که مدنیت آغاز می شود هنر تئاتر هم آغاز می شود.

وی ادامه داد: هنر تئاتر مردمی بود و مردمی ماند، نه دربارها او را تسخیر کردند و نه نظام سرمایه داری مدرن. هنر نمایش با مردم آغاز شد و با مردم باقی ماند. هنر تئاتر از معدود هنرهایی است که انسان با انسان سخن می‌گوید نه انسان با خود.تئاتر هنری است که در جمع شکل می‌گیرد و یا جامعه پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هنر نمایش ایران بیان کرد: هنر نمایش یک هنر تاریخی است که نقالی خوانی، پرده خوانی و چاووش خوانی خود را نشان داده است و در دوره معاصر گام به گام از مشروطه تا انقلاب اسلامی پیش آمد. هنر نمایش ایران با چند ویژگی شاخص شناخته شده است و هنرمندان ایرانی تسلط بیشتری به نمایش ایرانی پیدا کرده‌اند و می‌دانند به روی چه گنج وسیعی ایستاده‌اند.

وی افزود: هنر نمایش ایرانی امروز در دهه چهارم انقلاب اسلامی بیش از گذشته ایرانی شده است. هنر نمایش در ایران متمرکز نیست و شهر به شهر تجلی هنر نمایش ایرانی را می توان دید. همچنین تئاتر ایران روز به روز خصوصی تر شده و از اتکا به نهادهای دولتی را فاصله می‌گیرد.

صالحی اظهار داشت: جشنواره فجر فرصتی است تا نسل‌های متوالی کنار هم قرار بگیرند و فضاهای ایرانی بهتر شناخته شوند و اتفاقاتی بیشتر رخ دهد. در پایان از معاونان هنر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، هیئت داوران و اهالی رسانه که مثل همیشه کنار رویداد های هنری هستند، تشکر می کنم.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.