در صحن علنی مطرح شد؛

سلیمی:درباره بودجه شرکت‌های دولتی گزارشی به ما داده نشده است/لاریجانی: آقای تاجگردون این موضوع را پیگیری کنید

نماینده مردم محلات گفت: کمیسیون تلفیق در مورد بودجه شرکت‌های دولتی گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه نداده است.

سلیمی:درباره بودجه شرکت‌های دولتی گزارشی به ما داده نشده است/لاریجانی: آقای تاجگردون این موضوع را پیگیری کنیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز طی اخطاری با استناد به اصل 52 قانون اساسی، اظهار کرد: گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 97 امروز به دست نمایندگان رسید، اما درباره بودجه شرکت‌های دولتی گزارشی به ما داده نشده است. 

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: از آقای تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 97 می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند.

سلیمی گفت: یکی از اعضای هیئت رئیسه اعلام کرده است که تنها 3 نفر مخالف و 3 نفر موافق می‌توانند درباره کلیات بودجه در صحن علنی صحبت کنند که این مسئله خلاف آئین‌نامه است.

وی افزود: آئین‌نامهدر این باره مسکوت است و امروز باید در مصوبه‌ای برای این موضوع داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: در این باره در هیئت رئیسه مجلس بحث‌هایی را انجام دادیم و اینکه 3 نفر موافق و 3 مخالف اظهارنظر کنند براساس منطق نتیجه‌گیری شده است.

وی افزود: اگر در این موضوع آئین‌نامه مسکوت مانده باشد، باید به تبصره ماده 2، 186 آئین‌نامه داخلی استناد کنیم، می‌توانیم از این ماده به ماده 153 استناد کنیم که این ماده مسکوت ماندن آئین‌نامه را حل کرده است و تصمیم هیئت رئیسه براساس منطق اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار