حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خبر داد

شهید خدمت شدن، نیازمند احراز مصادیق ۳۶ گانه بنیاد شهید است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید خدمت شدن جان‌باختگان حوادث مختلف با احراز مصادیق ۳۶ گانه امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام و المسلمین سید محمدعلی‌ شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جلسه تشریح اقدامات صورت گرفته در مراکز توانبخشی، که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر بهداشت و برخی از مسئولان بنیاد شهید و همچنین عده‌ای از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهید خدمت محسوب شدن جان‌باختگان حوادث مختلف، با احراز مصادیق ۳۶ گانه امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: شهید خدمت محسوب کردن جان‌باختگان حوادث مختلف، هزینه زیادی برای بنیاد شهید در بر ندارد، اما این جان‌باختگان باید شرایط مورد تایید برای دریافت این عنوان را داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: پس از وقوع حادثه پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش نشان‌ها که خود را برای نجات جان هموطنان به آب و آتش زدند، به فکر تدوین آئین نامه‌ای در خصوص شهید خدمت محسوب شدن جانباختگان حوادث مختلف با در نظر گرفتن مصادیق ۳۶ گانه، برای این افراد افتادیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در خصوص درخواست وزیر بهداشت مبنی بر شهید خدمت محسوب شدن جانباختگان پرسنل درمانی و امدادی وزارت بهداشت در حین عملیات، تاکید کرد: شرایط فردی که برای حمایت و نجات جان هموطنان در طول مسیر دچار حادثه می‌شود با کسانی که در حین خدمت و ماموریت دچار حادثه می‌شوند، برای شهید خدمت محسوب شدن، متفاوت است.

وی ادامه داد: آئین نامه شهدای خدمت پس از اینکه آماده شد تقدیم دولت و مجلس خواهد شد و پس از اخذ نظرات ارگان‌های مذکور، رأی نهایی در خصوص شهید خدمت محسوب شدن یا نشدن جانباختگان در حوادث پرسنل در حال کار دستگاه‌های مختلف اعلام خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: بخش عمده ای از رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران درمان و ارائه خدمات درمانی به جانبازان و ایثارگران در حوزه توانبخشی است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: از سال ۸۶ به بعد تصمیم گرفتیم که مراکزی را به عنوان مراکز توانبخشی و با هدف بیرون آوردن جانبازان از فضای بسته خانه‌هایشان و ارائه خدمت به آن‌ها تاسیس کنیم.

وی با تاکید بر در اولویت بودن جانبازان و جامعه ایثارگری در دریافت خدمات مورد نیاز در مراکز توانبخشی، تصریح کرد: اولویت ارائه خدمات در مراکز توانبخشی، با جانبازان و ایثارگران هر استان است اما در تلاشیم تا در کنار این افراد، سایرین نیز از خدمات موجود در مراکز توانبخشی بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اگر وزارت بهداشت به لحاظ اعتبار و بودجه نمی‌تواند به ما در ایجاد و مدیریت مراکز توانبخشی کمک کند، ما راه کمک را به این افراد نشان می‌دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تاکید کرد: مراکز توانبخشی به لحاظ بودجه، تامین امکانات و تجهیزات و در نهایت به بهره‌برداری رسیدن، به اعتبار قابل توجهی نیاز دارد و در این میان استان های محروم در اولویت تاسیس و تجهیز مراکز توانبخشی قرار دارند.

وی اضافه کرد: موضوع راه‌اندازی مرکز توانبخشی در استان خوزستان، به سرعت پیگیری خواهد شد و باید هر چه سریعتر گام‌هایی را در این خصوص برداریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: مساحت کل مراکز توانبخشی در کشور، ۱۱۱ هزار و 949 متر مربع است و در تلاشیم تا در سایر استان‌های کشور مراکز توانبخشی را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار