در شورای شهر تهران صورت گرفت؛

اختصاص 3 درصد سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران

پس از ارائه نظرات موافق و مخالف از سوی اعضای شورای شهر مقرر شد 3 درصد از سهمیه ورود به طرح ترافیک با ضریب‌ نیم درصد به گروه‌های خاص از جمله خبرنگاران اختصاص یابد.

اختصاص 3 درصد از مجوز طرح ترافیک به خبرنگارانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز اعضای‌ شورای شهر تهران با حضور محسن پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران لایحه‌ عوارض ورود به طرح ترافیک و برخورداری اقشار خاص‌ برای ورود به این محدوده را بررسی کردند.

پورسید‌ آقایی در مخالفت‌ نسبت به واگذاری سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران گفت: زمانی که اعلام می‌شود خبرنگاران می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، دیگر نظارتی برای آن وجود ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در سال 96 تعداد 6 هزار طرح ترافیک برای خبرنگاران صادر شد، اظهار کرد: اما تمام افرادی که طرح ترافیک را دریافت کردند خبرنگار نبودند.

وی بابیان اینکه پیشنهادی مبنی بر واگذاری یک هزار و 500 سهمیه‌ به خبرنگاران‌ توسط‌ شهرداری را دادیم‌، گفت: بر این اساس طرح می‌توانست در اختیار خبرنگارانی‌ قرار گیرد که لازم است وارد محدوده مرکزی شهر شوند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در واکنش به سخنان پورسید‌ آقایی گفت: خبرنگاری جزء مشاغل سخت است و خبرنگاران همواره با حضور در بحران‌ها نواقص‌ را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با حضور در شورای شهر‌ فعالیت‌ اعضا‌ در جهت رفع مشکلات شهر را منعکس‌ می‌کنند.

مسجد جامعی با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در ارائه طرح ترافیک خبرنگاران به افرادی دیگر گفت: پیشنهاد من این است که خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان‌ خبری جزء موارد خاص مطرح شوند.

حسن رسولی‌ در ادامه با تأکید بر اینکه اصل لایحه طرح جدید ترافیک رانت‌زدایی است، گفت: نوع پیشنهادات اعضا جایگاه خبرنگاران را پایین می‌آورد و موجب برچسب‌ زدن به این قشر می‌شود، بنابراین خبرنگاران می‌توانند از امتیاز دیگری برخوردار شوند و اگر قرار باشد مشاغل سخت مانند پزشکان احصاء شود سهمیه‌های بیشتری باید تعلق‌ گیرد.

محمد علیخانی رئیس‌ کمیسیون ترافیک شورای شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت اختصاص سهمیه‌ ورود به طرح ترافیک به خبرنگاران گفت: پیش از این هم این موضوع در کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از ارائه نظرات موافق و مخالف از سوی اعضای شورای شهر مقرر شد 3 درصد از سهمیه ورود به طرح ترافیک با ضریب‌ نیم درصد به گروه‌های خاص اختصاص یابد و خبرنگاران هم در قالب‌ گروه‌های خاص قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار