کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

افزایش ارزش دلار آمریکا باعث کاهش بهای نفت و طلا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش سطح تولید نفت آمریکا و همچنین تقویت ارزش دلار، بهای نفت امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 49 سنت کاهش (معادل 0.7 درصد)، به 68 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 70 سنت کاهش (معادل 1.1 درصد)، 64 دلار و 86 سنت در هر بشکه معامله شد.

بنابر اعلام شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز، آمریکا در هفته منتهی به 26 ژانویه 12 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است. گزارشها حاکی از آن است که سطح تولید نفت آمریکا در حال نزدیک شدن به سطح تولید نفت عربستان سعودی (بزرگترین صادرکننده نفت اوپک) است. سطح تولید نفت آمریکا از اواسط 2016 تاکنون با بیش از 17 درصد افزایش همراه بوده است و انتظار می رود به زودی به روزانه 10 میلیون بشکه برسد.

این در حالی است که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه از ژانویه سال 2017 موافقت کرده اند که روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از سطح تولید خود بکاهند. این توافق تا پایان سال 2018 معتبر است. پیش از این عربستان سعودی اعلام کرده بود که اعضای اوپک حتی پس از سال 2018 هم به همکاری های خود ادامه می دهند.

تقویت ارزش دلار آمریکا برای ششمین هفته متوالی هم یکی دیگر از دلایلی کاهش قیمت نفت بوده است.

بهای طلا هم امروز به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسید. این در حالی است که کارشناسان همچنان در انتظار نشست بانک مرکزی آمریکا هستند تا شاید نشانه هایی برای افزایش نرخ بهره بیابند. قیمت هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش به 1335.49 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار