تعریف‌ها و تهدیدهای ترامپ در اولین سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اولین سخنرانی سالانه خود درباره «وضعیت عمومی» این کشور را در کنگره ایراد کرد.

تعریف‌ها و تهدیدهای ترامپ در اولین سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار به منظور گزارش‌دهی درباره وضعیت عمومی این کشور در حضور نمایندگان هر دو مجلس کنگره (سنا و نمایندگان) سخنرانی کرد.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور باید سالی یکبار طی یک سخنرانی رسمی در کنگره، شرایط کلی کشور را تشریح و چشم‌انداز آن در سال آینده را ترسیم کند.

آمریکا در یکسال گذشته هر روز قوی‌تر از قبل شده است!

همانطورکه انتظار می‌رفت، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود به تعریف و تمجید از عملکرد یکساله خود در کاخ سفید پرداخت و دستاوردهای خود در یکسال اخیر را برای نمایندگان کنگره و مردم آمریکا بازگو کرد. وی گفت: از آغاز ریاست جمهوری‌ام موج عظیمی از خوشحالی شکل گرفته تا آمریکا را بار دیگر عظیم کنیم. 

وی افزود: طی یکسال گذشته به موفقیت‌های زیادی رسیدیم. هر چند با مشکلات زیادی نیز مثل سیل و زلزله و حادثه تیراندازی در لاس‌وگاس مواجه شدیم اما در نهایت با اراده محکم آمریکایی‌ها از آنها عبور کردیم و هر روز قوی‌تر از قبل شدیم. از همه میخواهم اختلافات را کنار بگذارند تا بتوانیم به کسانی که ما را انتخاب کردند بیشتر خدمت کنیم.

ترامپ در ادامه گفت: طی یک سال گذشته جهان شاهد وضعیت فوق‌العاده آمریکا بود و هم اکنون ما یک کشور قوی هستیم، چون ملت ما نیز قوی هستند. ما طی یکسال گذشته تاکنون ۲/۴ میلیون شغل جدید از جمله در کارخانه‌ها ایجاد کرده‌ایم و پس از سال‌ها رکود دستمزدها، شاهد افزایش آن‌ها هستیم و در نهایت با افزایش شغل، درخواست بیمه‌ بیکاری کاهش یافته است. همچنین شاهد افزایش اشتغال میان آمریکایی‌ها آفریقایی تبار و ساکنان آمریکانی لاتین در آمریکا بوده‌ایم.

ترامپ به پیشرفت‌های اقتصادی آمریکا اشاره کرد و گفت: شاخص سهام در بورس آمریکا افزایش یافته است و افزون بر این ما در اینجا طرح بزرگ کاهش و اصلاح مالیاتی را تصویب کردیم که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار‌های کوچک  شده است، همچنین خانواده‌ها مالیات کمتری باید بپردازند بدین ترتیب میلیون‌ها آمریکایی پول بیشتری کسب خواهند کرد.

وی گفت: ما هسته اصلی طرح درمانی و ورشکسته اوباما را باطل کردیم و نرخ مالیات شرکت‌ها را از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد رساندیم و در نهایت باعث افزایش ۴۰۰۰ هزار دلاری بودجه خانواده‌ها شدیم.  

ترامپ در باره اشتغال گفت: اشتغال به شکل بی‌سابقه‌ای در آمریکا افزایش یافته است، هم اکنون شرکت اپل می‌خواهد ۲۰ هزار نفر دیگر را استخدام کند و شرکت نفتی اکسون‌موبیل هم از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری خبر داده است تا همه به تحقق رویای آمریکایی کمک کنند. این همان عظمت آمریکاست که پیش از این وعده داده بودم!

رئیس جمهور آمریکا گفت: در سال اخیر افراد زیادی را از ارتش مرخص کردیم که لایق خدمت به کهنه سربازان ما نبودند و هم اکنون کسانی را استخدام می‌کنیم که بتوانند لیاقت خدمت به آمریکا و کهنه‌سربازان را داشته باشند.

دوره تسلیم شدن اقتصادی آمریکا گذشته است

ترامپ با بیان اینکه دولتش در یکسال گذشته به تمامی مقرراتی که جلوی پیشرفت آمریکا را گرفته بود، پایان داد، تصریح کرد: ما در سال گذشته به جنگ علیه انرژی آمریکایی و زغال سنگ خاتمه دادیم و هم اکنون یکی از صادرکنندگان اصلی انرژی به جهان هستیم، همچنین  بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مانند تویوتا، کرایسلر و.. پس از سال‌ها در حال بازگشت به آمریکا و سرمایه‌گذاری در کشور ما هستند.

رئیس جمهور آمریکا به وضعیت درمان و دارو اشاره کرد و گفت: وضعیت دارو‌ها  و دستیابی به آن تسهیل شده است، کسانی که دچار بیماری‌های منجر به مرگ شده اند باید حق معالجه تجربی را داشته باشند و یکی از اولویت‌های من کاهش بهای دارو‌های تجویزی است چرا که در بسیاری کشور‌ها قیمت این دارو‌ها بسیار کمتر از آمریکاست و من به دولتم گفته‌ام این وضعیت را بهبود ببخشد و در نهایت قیمت‌ها دارو‌ها کاهش یابد.

وی گفت: آمریکا ثروتش را از دست داده ما هم اکنون در حال بازگردندان آن هستیم و می‌خواهیم روابط تجاری خوب را جایگزین روابط تجاری بد کنیم و به نوعی آن را مرمت کنیم و با این کار زیرساخت‌های کشورمان را بازسازی کنیم. دوران تسلیم شدن اقتصادی آمریکا به سر آمده است. ما به دنبال قراردادهای تجاری عادلانه هستیم. ما قرار دادهای تجاری قبلی را کنار میگذاریم و توافق‌های بهتر و منصفانه‌تر امضا می‌کنیم.

باید به فکر ساختن زیرساخت‌های در حال فروپاشی خود باشیم

ترامپ در ادامه تصریح کرد: ما اکنون باید به فکر زیرساخت‌های در حال فروپاشی خود باشیم. من از کنگره میخواهم به ما در تامین بودجه برای ساخت زیرساخت‌هایی که مردم ما مستحق آن هستند، کمک کند. از کنگره می‌خواهیم که طرحی معادل ۱/۷ تریلیون دلار را به اصلاح زیرساخت‌ها اختصاص دهد. با این لایحه می‌توانیم جاده‌های و سایر زیرساخت‌ها را با دستان سخت‌کوش آمریکایی‌ها به سرانجام برسانیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: به وضعیت زندانیان رسیدگی می‌کنیم و به آن‌ها فرصت دوباره می‌دهیم، همچنین به وضعیت مهاجران با توجه به وضعیت خانواده‌های آمریکایی و در نظر گرفتن منفعت آن‌ها سر و سامان می‌دهیم چرا که مرز‌های باز، جنایت و مواد مخدر را به آمریکا آورده است و خلاء قانونی در خصوص این مرز‌ها باعث این وضعیت شده است. از کنگره می‌خواهم قوانین جدیدی را تصویب کند که قوانین ناقص و از تاریخ گذشته مهاجرتی را ترمیم کند.

ترامپ گفت: طی چند هفته آینده مجلس نمایندگان و مجلس سنا اصلاحاتی درباره قانون مهاجرتی انجام می‌دهند و در این باره با دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به توافق رسیده ‌یم. با این کار افرادی که لیاقت دارند، شهروند آمریکا می‌شوند. ایجاد یک دیوار در مرز مکزیک باعث امنیت بیشتر می‌شود. از طرفی، ستون بعدی این طرح پایان دادن به قرعه‌کشی ویزا و کارت سبز است و در نهایت به هسته مرکزی خانواده‌ها منجر می‌شود و جلوی مهاجرت زنجیره‌ای را می‌گیرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: ما میخواهیم قوانین مهاجرتی خود را اصلاح کنیم که فقط کسانی که استعداد دارند و به ما احترام میگذارند وارد کشور ما شوند. ما به دنبال لغو مهاجرت زنجیره ای هستیم که به همه اجازه می‌دهد حتی حتی خویشاوندان دور خود را به آمریکا بیاورند. زمان اصلاح سیستم مهاجرتی فرا رسیده است. سال گذشته شاهد حملاتی در آمریکا بودیم که توسط افرادی انجام شد که با گرین کارت یا سیستم مهاجرت زنجیره‌ای وارد آمریکا شده بودند.

باید جلوی طاعون مواد مخدر را در آمریکا بگیریم

وی افزود:هر سال تعداد وحشتناکی از آمریکایی‌ها جان خود را به خاطر مصرف مواد مخدر از دست میدهند. مصرف مواد مخدر در سال گذشته به مرگ ۶۴ هزار آمریکایی منجر شد، دولت من با مواد مخدر مبارزه می‌کند و به کسانی که گرفتارش هستند یاری می‌رساند. وقت آن است که جلوی طاعون مواد مخدر را در کشورمان بگیریم.

در سراسر جهان با رژیم‌های یاغی رو به رو هستیم

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی سالان خود تصریح کرد: ما در حال حاضر در سراسر جهان با رژیم‌های یاغی، گروه‌های تروریستی  و کشور‌هایی مانند چین و روسیه مواجه هستیم که منافع و اقتصاد ما را به چالش می‌کشند. از کنگره می‌خواهیم بودجه ارتش را افزایش دهد، چراکه باید نیرو‌های مسلح را بازسازی و مدرن کنیم،  باید پتانسیل هسته‌ای خود را قوی کنیم هر چند از آن استفاده نمی‌کنیم، ولی باید برای ما در برابر هرگونه اقدامی بازدارندگی ایجاد کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت:من سال گذشته از نابودی داعش خبر دادم و اکنون با اقدامات ائتلاف آمریکایی شاهد نابودی آنها هستیم! اما هنوز کار ما تمام نشده است. ما در سالهای گذشته به شکلی احمقانه صدها نفر از تروریست‌های خطرناک از جمله ابوبکر بغدادی را آزاد کردیم و بعدها در میدان جنگ با همان‌ها مواجه شدیم. به همین خاطر، امروز با امضای فرمانی از وزیر دفاع خواستم بازداشتگاه‌هایمان در گوانتانامو را باز نگه دارد.

ترامپ درباره اقدام خود در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز گفت: من اورشلیم (قدس) را پایتخت اسرائیل اعلام کردم اما همان کشورهایی که از مالیات‌دهندگان آمریکایی پول دریافت می‌کنند با ما (در مجمع عمومی سازمان ملل) مخالفت کردند. باید پول آمریکایی در اختیار خود آمریکایی‌ها قرار گیرد.

نواقص توافق هسته‌ای ایران باید برطرف شود

وی در ادعایی بی‌اساس و مداخله‌جویانه درباره ایران نیز افزود: وقتی مردم ایران علیه مقامات خود اعتراض کردند (ناآرامی‌های اخیر) من ساکت نماندم. آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است! دولت من تحریم‌های سختی را علیه ایران وضع کرده است، توافق هسته‌ای نواقص زیادی دارد و من همینجا از کنگره می‌خواهم این نواقص را رفع کند. 

ترامپ همچنین در سخنرانی سالانه خود درباره کره شمالی گفت: ما به دنبال افزایش فشارها بر کره شمالی هستیم. تلاش این کشور برای دستیابی به موشک‌های اتمی می‌تواند به زودی کشور ما را تهدید کند. ما یک تلاش بین‌المللی را آغاز کرده‌ایم تا از این اتفاق (رسیدن موشک‌های کره شمالی به خاک آمریکا) جلوگیری کنیم. من اشتباهات دولت‌های گذشته که باعث بوجود آمدن این وضعیت خطرناک شد را تکرار نمی‌کنم.

انتهای پیام/

سخنرانی ترامپ درباره گزارش سالانه وضعیت عمومی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ نادان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ کلا دیوانس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ بدرد نمیخوره
Germany
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا به ترامپ نادان عقل بده
Brazil
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ
Brazil
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ خائن و جنایتکار به مردمان خودشون میگه اختلافها رو کنار بگذارین اونوقت یکسره توی کشورهای دیگه اختلاف افکنی میکنه.مرگ بر امریکا .شیطان بزرگ امریکاست .
آخرین اخبار