انتقاد تند مجلس اعیان انگلیس از ضعف دولت در پرونده برگزیت

مجلس اعیان انگلیس در نخستین روز بررسی لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از عدم توانایی دولت محافظه کار ترزا می در اتخاذ تصمیم در گفتگو‌های مربوط به برگزیت با اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، مجلس اعیان انگلیس روز سه شنبه در نخستین روز بررسی لایحه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از عدم توانایی دولت محافظه کار ترزا می‌در اتخاذ تصمیم در گفتگو‌های مربوط به برگزیت با اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

دیک نیو بای (Dick Newby)، رهبر حزب لیبرال دموکرات در مجلس اعیان انگلیس معتقد است که دولت هیچ تدبیر اساسی درباره برگزیت ندارد و در آستانه نزدیک شدن به تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هیچکس پاسخگو نیست.

شدیدترین انتقاد از جانب نماینده محافظه کار جیمز بریج (James Bridges) مطرح شده است.

وی که تا ژوئن ۲۰۱۷ عضو کابینه خانم می‌بود، گفته است: «ما به دنبال چه توافقی با اتحادیه اروپا هستیم؟ کمتر از ۳۰۰ روز کاری تا برگزیت باقی مانده است و ما هنوز نمی‌دانیم پاسخ دولت چیست. اداره کردن دولت، یعنی داشتن توانایی تصمیم گیری. باز نگه داشتن پرونده همه گزینه‌ها ممکن نیست».

قرار است مذاکرات درباره روابط میان اتحادیه اروپا و انگلیس در ماه مارس آغاز شوند و لندن هنوز موصع خود را در این زمینه مشخص نکرده است.
اندرو ادونیس (Andrew Adonis)، نماینده حزب کارگر در مجلس اعیان نیز از اینکه نمی‌توان یک همه پرسی ثانویه برای اطلاع از آرای مردم درباره روند برگزیت برگزار کرد، ابراز تأسف کرده است.

در داخل دولت ترزا می‌نیز نظرات متفاوت هستند. عده‌ای خواهان جدایی قاطع از اتحادیه اروپا و عده‌ای دیگر خواهان یک جدایی آرام هستند.

لیام فاکس، وزیر تجارت بین المللی انگلیس که تا همین اواخر طرفدار یک جدایی سخت و قاطع از اروپا بود، روز سه شنبه به طرفداران افراطی برگزیت گفت که باید خود را برای یک جدایی آرام و مسالمت آمیز از اتحادیه اروپا آماده کنند.

انتهای پیام/

انتقاد مجلس اعیان انگلیس از دولت ترزا می درباره گفتگو‌های برگزیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار