قوامی در مخالفت با کلیات بودجه 97:

بودجه سال 97 مبتنی بر عملکرد و اصلاح ساختاری نیست

یک نماینده مخالف بودجه گفت: متأسفانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کلیات بودجه سال 97 وجود ندارد.

قوامیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین که در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 11 بهمن ماه) خانه ملت و در مخالفت با کلیات بودجه 97 سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما در کمیسیون تلفیق بودجه به دلیل محدودیت‌ آیین‌نامه‌ای فرصت بیشتری برای بررسی بودجه نداشتیم.

وی تصریح کرد: البته یکی دیگر از ایرادات‌ها هم به اصل 52 قانون اساسی بازمی‌گردد که نگارش بودجه را بر عهده دولت و تصویب آن را بر عهده مجلس قرار داده است اما ما تمام تلاش خود را برای بررسی بودجه انجام دادیم.

قوامی با بیان اینکه 30 درصد اوراق مشارکت به دلیل انتقادات کاهش پیدا کرد، افزود: 10 هزار میلیارد تومان هم یارانه نقدی افزایش پیدا کرد که در صورت اجرای درست قانون هدفمندی باید 20 میلیون نفر حذف شوند که آثار سوئی هم ندارد.

نماینده مردم اسفراین با اشاره به اینکه ما بودجه را با تمام پیوست‌ها تصویب می‌کنیم، پیوست 4 بند 2 بر بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و اصلاح ساختار تأکید دارد که در این بودجه به عنوان مثال در صفحه 25 برای قوه مقننه 100 میلیارد تومان برای انجام امور کمیسیون‌ها و غیره قرار داده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تأکید کرد: متأسفانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کلیات بودجه سال 97 وجود ندارد.

وی ادامه داد: درباره بودجه شرکت‌ها هم که شرکت ملی نفت مهم‌ترین آن است 300 هزار میلیارد تومان هزینه را در کلیات بودجه سال 97 تصویب می‌کنیم اما نتوانستیم آن را در کمیسیون تلفیق به صورت دقیق بررسی کنیم و این گونه مشکلاتی مانند گزارش تفریغ بودجه سال 95 پیش می‌آید.

قوامی تصریح کرد: 17 هزار و 700 میلیارد تومان در گزارش تفریغ سال 95 سهم صندوق توسعه واریز نشده بود که دولت برای طرح‌های عمرانی از سایر منابع برداشت کرد لذا عمر این طرح‌ها بیشتر شد.

نماینده مردم اسفراین ادامه داد: 144 ردیف پیش از این در بودجه اعتبارشان صفر بوده است اکنون اعتبار گرفته‌اند مانند ایجاد یک بیمارستان با بودجه 3 میلیارد تومانی.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اینکه در بحث بازنشستگی دولت را مکلف به پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی تا سقف 50 هزار میلیارد تومان کرده‌ایم، اظهار کرد:‌ اما در بودجه سال 97 هیچ توجهی به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح نشده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صحن علنی ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار