میرزایی نکو در مخالفت با کلیات بودجه 97:

بودجه ۹۷ توجهی به حقوق قضات و اساتید نداشته است

یک نماینده مخالف بودجه گفت: در بودجه ۹۷ ارتقاء حقوق و مزایای قضات و استادان کشور را شاهد نیستیم.

میرزایی نکوبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه که در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 11 بهمن ماه)بهارستان و در مخالفت با کلیات بودجه 97 سخن می‌گفت، اظهار کرد: کاش با توجه به اینکه حدود ۱۲۰ نفر از نمایندگان به رد این لایحه رأی داده بودند، این مسئله در جایی مورد بررسی قرار می‌گرفت و نظر نمایندگان مورد توجه واقع می‌شد.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس بیان کرد: در وهله نخست بذل و بخشش از صندوق توسعه ملی و تغییر اساسی غیر کارشناسانه‌ای در اعداد و ارقام برای اموری که در اولویت نیست، درست نیست. این منابع به جای اینکه صرف کشاورزی، آبیاری، ریزگرد‌ها شود، به توجه به صدا و سیما و یا مسائلی که معلوم نیست نان شب مردم است یا خیر، تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت‌های مهمی داریم، افزود: به نظر من باید تجدیدنظر به خصوص در بودجه صدا و سیما و موارد دفاعی انجام شود؛ در عین حال که این مسائل ضرورت کشور است، اما باید بین نان شب و مسائل نظامی، اولویت‌های مردم را مورد توجه جدی قرار داد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: توجه نکردن به رشد شتاب بنزین و بی‌توجهی به اعضای هیئت علمی، قضات و محاکم و سرکوب کردن آن‌ها یکی از نقایص لایحه است، چرا که بیش از ۹۹ درصد قضات ما خوب هستند و بی‌توجهی به مزایای آن‌ها و حقوق دوران بازنشستگی قضات و اعضای هیئت علمی از مسائلی است که به طور عمده کمیسیون از آن گذشته و یا اینکه قصد دارد آن را در صحن مورد بررسی قرار دهد.

میرزایی‌نکو ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد که این موارد مورد توجه قرار گرفته و به تصویب برسد، چرا که در تمام دنیا حقوق اساتید به ویژه در دوران بازنشستگی ارتقاء پیدا می‌کند و به عنوان نمونه حقوق یک نفر از اعضای هیئت علمی انگلستان حدود ۵۰۰۰ پوند و در عراق ۵۰۰۰ دلار است، در حالیکه ما با اعضای هیئت علمی و قضات خود چه برخوردی داریم؟

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس اذعان داشت: باید از نظر دور داشت که جریانات و ناآرامی‌های اخیر طیف بیشتری که در این مجموعه‌ها شرکت داشتند، بیشتر جوانانی بودند که به دلیل بیکاری و سرخوردگی‌ها به آن‌ها توجهی نشد.‌ای کاش در بررسی بودجه توجه جدی به این مسئله انجام می‌شد.

وی بیان کرد: ریاست مجلس در جلسه‌ای ۲۳ مورد از دغدغه‌های کشور را برشمرد، از جمله مسائل بانکی، کشاورزی، صنعت و موارد گوناگون، اما بجز یک الی دو مورد هیچ‌کدام از این مسائل مختلف در این بودجه موردتوجه قرار نگرفته است و اگر قرار بود در بودجه به آن‌ها توجه نشود، پس در چه جای دیگری باید به آن توجه شود؟

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در پایان گفت: باید در نظر داشت که رأی دادن به بودجه‌ای که قرار است سرنوشت بودجه‌ای که سالیانه مردم را تعیین کند، گرچه ۱۰ درصد منابعی که قرار بود به استان ما اختصاص یابد هنوز تخصیص نیافته است و امیدی به این بودجه‌ها نیست، پس با اقدامات غیر کارشناسانه نباید مسئله‌ای را تصویب کنیم که بعد‌ها مردم، ما را مورد بازخواست قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن علنی ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
چرا حقوق باز نشستگان را افزایش نمیدهید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
دم کمسیون تلفیق گرم ... منم مهندسم و ارشد با کمترین و حداقل حقوق و این همه استرس و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
با این حقوق های کم و قطع یارانه و گرونی چکار باید کنیم ؟
آخرین اخبار