واکنش طالبان به رد مذاکرات صلح توسط ترامپ

طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر رد مذاکره با طالبان اعلام کردند که این تصمیم به معنی تشدید جنگ است و پس از این مسئولیت تمام خونریزی‌ها در افغانستان به دوش آمریکا خواهد بود.

واکنش طالبان به رد کردن مذاکرات صلح توسط ترامپبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر رد مذاکره با طالبان اعلام کردند که این تصمیم به معنی تشدید جنگ است و پس از این مسئولیت تمام خونریزی‌ها در افغانستان به دوش آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در دیدار با نمایندگان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود که دولت آمریکا با گروه طالبان هیچ مذاکره ای انجام نخواهد داد.

ترامپ در جریان این نشست اظهار داشت: «مردم بی گناه چپ و راست کشته می‌شوند. میان بچه‌ها و خانواده‌ها بمب می‌گذارند، همه جای افغانستان مردم را می‌کشند. برای همین نمی‌خواهیم با طالبان گفتگو کنیم. شاید زمانی برای این کار برسد اما به این زودی ها نخواهد بود.»

گروه طالبان در واکنش به گفته‌های ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که سیاست واشنگتن یک سیاست جنگی است و سخنان ترامپ نیز برخواسته از همین سیاست می‌باشد.
 
در بخشی از بیانیه گروه طالبان آمده است: «ترامپ و متحدانش صلح را مردود خوانده و به جنگ تاکید کرده است بنابراین تمام مسئولیت جنگ و خونریزی به دوش آمریکا است، به خاطر اینکه آمریکا با تجاوز خود آتش جنگ در افغانستان را جاری کرده و نیز احتمالات صلح و تفاهم را نفی می‌کند.»
 
گروه طالبان تاکید کرده است که تا زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آنها به جنگ در افغانستان ادامه خواهند داد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.