در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زوج یا فرد بدون مصوبه چندین سال اجرا شده است

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ممکن است اخذ عوارض برای ورود به محدوده زوج و فرد از اواسط سال اجرا شود.

زوج یا فرد بدون مصوبه چندین سال اجرا شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسئولان‌ و مدیران شهری از سال‌ها پیش به منظور حل مشکل ترافیک‌ و آلودگی هوای تهران محدوده‌ای را تحت عنوان محدوده طرح ترافیک‌ تعیین کردند تا بر این اساس فقط تعداد معینی‌ خودرو مجاز به ورود به این محدوده باشند و از این طریق‌ ترافیک و آلودگی هوا کنترل شود.

 بعد از گذشت چندین سال از اجرای این طرح دامنه ترافیک و آلودگی هوا از محدوده مرکزی شهر هم فراتر رفت‌ از این رو مسئولان شهری تصمیم‌ گرفتند برای کنترل ترافیک و آلودگی که به خارج از محدوده طرح ترافیک‌ رسیده به صورت موقت محدوده‌ای را به عنوان طرح زوج و فرد مشخص کنند و پس از آنکه آلودگی هوا برطرف‌ شد محدوده زوج و فرد هم برچیده شود.

 اما تداوم آلودگی هوای تهران سبب شد محدوده زوج و فرد همواره مشمول مقررات عبور و مرور خاص باشد تا جایی که اخیراً‌ مباحثی مبنی بر اخذ عوارض به محدوده زوج و فرد هم در شورای شهر و شورای ترافیک مطرح شد.

 اما از آنجایی که هیچ مصوبه‌ قانونی در خصوص محدوده زوج و فرد وجود ندارد و این محدوده به صورت موقتی برای کاهش آلودگی در روزهای آلوده تعریف‌ شده بود طبیعتاً تعیین نرخ هم نمی‌تواند برای محدوده‌ای که وجاهت‌ قانونی ندارد صورت پذیرد.

 محسن پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نبود مصوبه‌ قانونی در محدوده زوج و فرد و بی اثر بودن تعیین نرخ برای تردد در این محدوده گفت: در حال حاضر اگر شورا نظری در این خصوص دارد باید نرخ‌گذاری کند چون شورا در اواسط سال اجازه نرخ‌گذاری ندارد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: ممکن است اخذ عوارض برای ورود به محدوده زوج و فرد از اواسط سال اجرا شود.

 وی افزود: اگر شورا نرخ دهد در صورت تصویب شورای ترافیک بر اساس نرخ مصوب عوارض‌ گرفته می‌شود.

 انتهای پیام/

اجرای طرح ترافیک جدید از نیمه دوم فروردین 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار