گروسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

جذب سرمایه‌های خارجی با ثبات قوانین داخلی

یک کارشناس تجارت گفت: بهترین راهکار برای جذب سرمایه‌های خارجی بدون شک ثبات قوانین داخلی است.

ثبات قوانین، زمینه ساز ورود سرمایه‌های خارجی به کشور استحسین گروسی، کارشناس تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: زمانیکه هیأت‌های مختلف پس از بر‌جام به ایران وارد می‌شدند به دنبال توسعه تجارت در کشور ما بودند، ولی متاسفانه با بی ثباتی قوانین روبرو شده و از سرمایه گذاری در ایران دلسرد شدند.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت در کشوری که دائم قوانین واردات و صادرات تغییر می‌کند، زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌های خارجی وجود ندارد.

گروسی با تاکید بر این نکته که بهترین راهکار برای جذب سرمایه‌های خارجی بدون شک ثبات قوانین داخلی است،گفت: بر‌جام و مسائلی از این دست در واقع هموار کننده روابط تجاری و اقتصادی کشور با دنیا است، اما برجام نمی‌تواند به خودی خود کاری در جهت مشکلات اقتصادی انجام دهد و به طور حتم ثبات قوانین در داخل موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاری خارجی تکلیف خود را در بازی تجارت داخلی ایران بهتر بداند.

گروسی تصریح کرد: باید توجه داشت که هنوز برجام به نتایجی که در حوزه اقتصادی مد نظر داشت نرسیده، و راه طولانی برای رسیدن به اهدافی که تعیین شده بود، باقی مانده است.

این کارشناس تجارت اضافه کرد: بسیاری از افرادی که در عرصه‌های اقتصاد و تجارت فعال هستند؛ معتقدند که در روابط تجاری کل دنیا ارتباط مافیایی وجود دارد و با وجود علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلفی مانند نفت و صنایع ایران اما به دلایل پشت پرده نمی‌توانند به این موضوع ورود کند.

وی تاکید کرد: ایران باید افرادی را که در حوزه تجارت توانمند هستند در مسئولیت‌های تجاری به کار گرفت تا با تسهیل راه تجارت میان ایران و دنیا، روابط اقتصادی ما در کل دنیا گسترش یابد. به طور حتم هر چه روابط تجاری ما با کشورهای دیگر تسهیل شود، می‌توانیم روابط سیاسی مستحکم تری نیز برقرار کنیم.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان  کرد: ترکیه توانست به واسطه رایزن‌های بازرگانی قوی ، جای پای خود را در بازار عراق و سوریه در سالهای گذشته مستحکم کند، در حالیکه این بازارها می‌توانست محل جولان تاجر‌ان ایرانی باشد.

وی در پایان گفت: اکنون بهتر است که با کشور ترکیه وارد مذاکرات بیشتر شده و در حوزه گسترش روابط تجاری خود با این کشور آسیایی اروپایی برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نتایج عملی برجام در حوزه تجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار