کاظمی مومن سرایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

تصویب سند راهبردی مناسب سازی کشور تا پایان بهمن

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: تدوین سند راهبردی مناسب سازی کشور که از دوسال پیش آغاز شده بود به پایان رسیده و تا پایان بهمن ماه به تصویب نهایی می رسد.

تصویب سند راهبردی مناسب سازی کشور تا پایان بهمن ماهابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: کار تدوین سند راهبردی مناسب سازی کشور که از دوسال پیش آغاز شده بود تا پایان بهمن ماه سال جاری به تصویب نهایی می رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: سند راهبردی مناسب سازی کشور، در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، اماکن و معابر تردد شهری بررسی و در نهایت به تصویب خواهد رسید.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور خاطرنشان کرد: کار تدوین سند راهبردی مناسب سازی کشور به مدت 2 سال توسط کارشناسانی از دستگاه های مختلف، از جمله سازمان بهزیستی کشور که دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در آن واقع شده است، به طول انجامید و معتقدیم که تصویب این سند مسیر مناسب سازی را هموارتر کند.

کاظمی مومن سرایی در ادامه یادآور شد: پایه اساسی کار تدوین سند مناسب سازی با برگزاری جلسات در دبیرخانه کشوری و پس از آن برگزاری چنین جلساتی در استان ها نهاده شد و در حال حاضر مجموعه ای با عنوان سند راهبردی مناسب سازی کشور آماده شده است.

وی تاکید کرد: برنامه سند راهبردی به این معنا است که مقرر شده است برنامه ای 5 ساله، برای تسهیل در امر مناسب سازی در سراسر کشور اجرا شود و فرصت ها و آسیب های پیش رو در مسئله مناسب سازی مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد.

رئیس دبیرخانه مناسب سازی کشور اظهار کرد: نقاط ضعف و قوت مناسب سازی کشور با حضور و مشارکت نمایندگانی از سایر دستگاه هایی که عضو این دبیرخانه هستند بررسی شده و مواردی برای هر یک از اعضا مشخص می شود که در طول سال به طور مستمر رصد می شوند و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 کاظمی مومن سرایی افزود: برای هر یک از دستگاه های عضو ستاد مناسب سازی چشم اندازی خاص تعریف شده است که در پایان یک سال کاری، در این حوزه بتوانند به اهداف مشخص شده دست پیدا کرده و پس از آن پیشرفت آنها مورد پایش قرار گیرد.

وی یادآور شد: دبیرخانه مناسب سازی کشور در سازمان بهزیستی کشور مستقر است و این سازمان کار تدوین سند راهبردی مناسب سازی کشور را به صورت کاملا علمی و مطابق با استانداردها شروع کرد و از حضور صاحب نظران علمی و دانشگاهی نیز بهره مند شد.

رئیس دبیرخانه مناسب سازی کشور با بیان اینکه کمیته راهبردی با حضور صاحب نظران علمی در ستاد مناسب سازی کشور در بهزیستی تشکیل شد، ادامه داد:اعضای این کمیته را نمایندگانی از دستگاه هایی چون سازمان بهزیستی کشور، وزارت راه و شهرسازی، مرکز راه و تحقیقات، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت صنعت و معدن، شورای عالی استان ها و برخی از سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه مناسب سازی تشکیل می دهند.

کاظمی مومن سرایی خاطرنشان کرد: طبق مقررات آئین نامه اجرایی، معاون 9 وزیر از وزارتخانه های مختلف در ستاد مناسب سازی کشور عضو هستند و در جلسات مربوط به مناسب سازی معابر حضور دارند و برای تسهیل در تردد و رفت و آمد جانبازان و معلولان، نظرات خود را بیان می کنند.

وی افزود: نماینده تشکل های غیر دولتی معلولان و جانبازان در ستاد مناسب سازی کشور حضور دارد و برنامه ها و جلسات این ستاد را دنبال می کند.

انتهای پیام/

سند راهبردی مناسب سازی کشور چه زمانی به تصویب می رسد؟

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار