امید محبی :

مرتبط نبودن بیشتر پایان نامه‌ها با نیاز کشور

دبیر ستاد ملی صبر قوه قضاییه گفت: بیشترین پایان نامه‌ها مرتبط با نیاز کشور نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امید محبی دبیر ستاد ملی صبر قوه قضاییه در جمع مسئولان قضایی استان فارس در شیراز با انتقاد از آنچه فقر محتوایی در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دارد بیان کرد: پایان نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد در بسیاری از دانشگاه‌ها مرتبط با نیاز‌های کشور نیست و ضروری است با حمایت مادی و معنوی این تحقیقات را به سمت نیاز‌های کشور هدایت کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور در حوزه مراکز آموزشی، دانشگاهی و علمی تصریح کرد: در بسیاری از دانشگاه‌ها می‌بینیم که پایان نامه‌ها دکتری و فوق لیسانس مرتبط با نیاز‌های کشور نیست و ستاد ملی صبر قوه قضاییه باید با ۳ رویکرد آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای تشکیل شود و در حوزه مسائل فرهنگی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در کنار شورا‌های حل اختلاف ایفای نقش کند.

محبی در ادامه وظایف شهرداری‌ها در حوزه عمرانی را با وظایف آنان در حوزه فرهنگی برابر دانست و افزود: شهرداری‌ها بیشتر به اقدامات عمرانی، فنی و مهندسی توجه کرده اند در حالی که در قانون فعالیت‌های فرهنگی پیش بینی شده همطراز با فعالیت‌های عمرانی است و مشکل قانونگذاری وجود ندارد که باید از این ظرفیت‌های قانونی در حوزه فرهنگی استفاده کرد.

دبیر ستاد ملی صبر قوه قضاییه با تجلیل از برنامه‌های دادگستری استان فارس برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: شمار زیادی پرونده‌های قصاص وجود داد که به خاطر بوق زدن و جای پارک، فردی کشته شده و اغلب این افراد از نظر اجتماعی در سطح پایین نبوده و دارای پایدارای تحصیلات عالی و شغل مناسب هستند.

وی اضافه کرد: بخشی از این فرآیند‌ها و المان‌های شهری باعث القای خشونت می‌شود و در ستاد‌های استانی صبر که از دستگاه‌های مختلف استان حضور دارند ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید برای مقابله با این خشونت‌ها برنامه ریزی شود.

محبی اظهار کرد: در ادامه تلاش دادگستری استان فارس برای منجر شدن ۵۰ فقره پرونده قتل عمد به سازش و مصالحه را اقدامی ارزشمند برشمرد و اظهار کرد: مستندسازی و معرفی این اقدامات می‌تواند در ترویج فرهنگ صلح و سازش در کشور موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی طرحی برای امضای یک تفاهم نامه بین وزارت کشور و ستاد ملی صبر قوه قضاییه برای فرهنگسازی در زمینه فرهنگسازی صلح، بخشش و رضایت گفت: نشست‌های ابتدایی در این زمینه برگزار شده و قرار است براساس این تفاهم نامه شهرداری‌ها نسبت به نامگذاری خیابان‌هایی با عنوان صبر اقدام کنند.

حجت الاسلام سید صدرالله رجایی نسب معاون قضایی دادگستری فارس نیز در این مراسم افزود: در دادگستری فارس توجه به مسایل فرهنگی در اولویت قرار دارد و اگر مور مربوط به دستگاه قضایی تبدیل به فرهنگ عمومی شود شاهد پرونده‌های کمتری در دادگستری‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های دبیر ستاد ملی صبر قوه قضاییه در جمع مسئولان قضایی استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار