نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان:

استان لرستان، آماده ی حضور سرمایه‌گذاران خارجی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت:رستان به واسطه موقعیت‌های ویژه‌اش می‌تواند میزبان مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص از کشور عمان باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ناصر خاکی، در نشست همکاری‌های اقتصادی لرستان و عمان بیان کرد: لرستان رتبه ۱۶ را از نظر مساحت در کشور دارد و سهم جمعیتی این استان در کشور نیز ۲‌.۳ درصد است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد و انواع محصولات در این استان کشت می‌شود و در زمینه تولید حبوبات، انجیر، گردو، گوشت قرمز، سیفی و ماهی قزل آلا دارای رتبه برتر کشور بوده و دارای ظرفیت قابل توجهی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: اراضی خوبی در لرستان وجود دارد و در داخل استان ‌۸ میلیارد متر مکعب روان آب در وجود داشته و در مجموع ۱۲.۴ میلیارد متر مکعب روان آب در این استان وجود دارد.

خاکی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۹ سد در لرستان در دست مطالعه و ساخت است، افزود: تاکنون ۷ سد لرستان به بهره‌برداری رسیده‌اند و به واسطه وجود روان آب‌ها رتبه دوم تولید ماهیان سردآبی را در کشور داریم.

وی گفت: انجیر سیاه، انار، گردو، زعفران به عنوان محصولات ویژه کشاورزی استان هستند، همچنین بیش از یک هزار تن عسل سالانه در لرستان تولید می‌شود.

این مسئول افزود:با توجه به وضعیت جغرافیایی لرستان باعث شده در سال‌های آینده شاهد توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات باغی در لرستان خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های معدنی کشور به شمار می‌رود، افزود: بیش از ۱۷نوع ماده معدنی در لرستان شناسایی شده و عمدتا فعالیت‌ها در زمینه کانی غیرفلزی است و اغلب معادن در شمال استان قرار دارد، همچنین عمده ذخایر معدنی لرستان سنگ آهک، سنگ گچ، تالک و قیر طبیعی است.

خاکی گفت: در زمینه تولید داروهای دامی و انسانی کارخانجات خوبی در لرستان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری لرستان، افزود: لرستان ۴ فصل بوده و در این استان ۵ هزار اثر طبیعی و تاریخی وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ اثر ثبت ملی شده‌اند، بیش از هزار چشمه،سراب و آبشار در لرستان وجود دارد و بواسطه وجود پل‌های تاریخی این استان به عنوان سرزمین پل‌های تاریخی محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: آثار مفرغی لرستان در دنیا معروف بوده و در موزه‌های کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری مشوق‌های خاصی در نظر گرفته شده و در مجموع باید گفت که لرستان به واسطه موقعیت‌های ویژه‌اش می‌تواند میزبان مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص از کشور عمان باشد.

انتهای پیام/د

لرستان مهیای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.