چالش جدید اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر حقوق شهروندی

ترزا می‌نخست وزیر انگلیس موضع مخالف و متضادی را در برابر اتحادیه اروپا در موضوع حقوق شهروندی گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه «گاردین»، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس موضع متضادی در برابر اتحادیه اروپا  گرفته است و اعلام کرده است که  شهروندان این اتحادیه که در دوره بعد از همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) به این کشور آمده‌اند، نباید در قیاس با شهروندانی که پیش از برگزیت به انگلیس وارد شده اند حقوق مشابهی داشته باشند.

بر این اساس ترزا می که در سفر سه روزه به چین به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران گفت که درباره جزییات شرایط شهروندان اروپایی حاضر در انگلیس فعلا چیزی نمی‌گوید اما واضح است که در دوره گذار پس از برگزیت، فرقی میان آنان و افرادی که پیش از آنان وارد انگلیس شدند، وجود خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس در این باره افزود: «مردم بریتانیا با هدف تغییر  به خروج از اتحادیه اروپا  رای  دادند».

نخست وزیر انگلیس در حالی این اظهارات را مطرح می کند که پیش از این هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مساله برگزیت اعلام کرده بود که حفظ حق شهروندان اتحادیه اروپا در دوره گذار برگزیت، مساله غیرقابل مذاکره‌ای است. 

گفتنی است، مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. مذاکرات دوساله خروج ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز و ماه مارس ۲۰۱۹ طبق زمان‌بندی اولیه، پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

 موضع متضاد لندن در حقوق شهروندی در برابر بروکسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار