سلطانی فر: دوومیدانی ایران در المپیک ۲۰۲۰ مدال می‌گیرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده دوومیدانی در المپیک ۲۰۲۰ مدال می‌گیرد.

سلطانی فر: دوومیدانی ایران در المپیک ۲۰۲۰ مدال می‌گیردبه گزارش  خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود سلطانی فر درحاشیه حضورش در هشتمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: به جامعه ورزش، مسئولان فدراسیون دوومیدانی و قهرمان‌های این رشته که در دهه فجر رویداد بزرگی را میزبانی می‌کنند تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم برگزاری این رویداد‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم در جهت رشد و توسعه رشته مادر گام‌های اساسی برداریم.

او ادامه داد: از بین رشته‌های ورزشی مادر دوومیدانی تنها رشته ای است که توانستیم در آن مدال المپیک بگیریم. در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و دور افتاده در مواد مختلف دوومیدانی به خصوص مواد پرتابی و پرش‌ها نفرات مستعدی داریم. اگر برنامه مدنظرمان را در سه تا چهارسال آتی اجرا کنیم دور از ذهن نیست که در کنار مدال نقره پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم مدال کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:در رشته‌های دیگر مرتبط با دوومیدانی هم می‌توانیم کاری انجام دهیم. البته برخی از دوندگان سرعت کشورمان هم وضعیت خوبی دارند. حسن تفتیان، دونده ۱۰۰ متر ایران در رویداد‌های بزرگ بین المللی رتبه‌های خوبی به دست آورده است و در همین رقابت‌های داخل سالن هم مدال طلا ۶۰ متر را گرفت. در آینده‌ای نزدیک در مواد مختلف دوومیدانی خبر‌های خوشی به مردم عزیزمان می‌رسانیم.

سلطانی فر با اشاره به دعوت مربیان باکیفیت به کشورمان برای پیگیری تمرینات ملی پوشان دوومیدانی تصریح کرد: از مربیان خوبی دعوت کرده ایم تا به ایران بیایند. همچنین اردو‌های مناسبی طراحی کرده ایم تا قدم مناسبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا برداریم و امیدواریم در آینده به هدف بزرگمان که درخشش در المپیک توکیو است برسیم.

او درباره اینکه آیا برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای رشته‌های پایه تا المپیک ۲۰۲۰ تداوم دارد یا خیر، گفت: قطعا همین گونه است چراکه باید در رشته‌های مادر یک اقدام بلندمدت، ویژه و اساسی انجام دهیم. همانگونه که توانستیم با برنامه ریزی ۱۵ ساله در رشته‌ای مانند والیبال از سطح آسیا به جهان برسیم برای رشته‌های تیمی دیگر مانند هندبال و بسکتبال هم چنین برنامه‌ای داریم. هدف گزاری کرده ایم که این ۲ رشته هم در پنج تا 6 سال آتی به ظرفیت مطلوبی برسند و با پیشرفت از سطح آسیا به دنیا برسند. در دوومیدانی هم با توجه به استعداد و فیزیک خوبی که بین نوجوان‌ها و جوان هایمان وجود دارد حتما در جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. در کل هدف ما اینست که در برخی مواد در رقابت‌های توکیو روی سکو برویم.

وزیر ورزش و جوانان درمورد احتمال افزایش بودجه رشته‌های پایه اظهار داشت: در زمان لازم بودجه این فدراسیون‌ها را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت دوومیدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار