تنها دانشگاه چاپ و نشر کشور بسته شد/ خداحافظی با آموزش آکادمیک صنعت چاپ و نشر

تنها دانشگاه چاپ و نشر، کشور بسته و کمبود بودجه و افزایش هزینه ها عامل اصلی این تحول اعلام شده است!

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 5 تهران (دانشکده چاپ) واقع در خیابان بهار که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کرد؛ به علت مشکلات اقتصادی و بدهی بسته شد.

در واقع تنها دانشگاه چاپ و نشر کشور بسته شد و کمبود بودجه و افزایش هزینه ها عامل اصلی این تحول اعلام شده است. بدین ترتیب آموزش نیروی انسانی ماهر با چالش مواجه خواهد شد.

آخرین خبرها حاکی از آن است که برخی از دانشجویان که خواهان ادامه تحصیل هستند، برای ثبت نام باید به ساختمان واحد 30 در خیابان وصال مراجعه کنند؛ اما در این میان بسیاری نیز قید ادامه تحصیل را خواهند زد. این جابجایی ها عدم اعتماد دانشجویان نسبت به ادامه مسیر آموزش را در پی دارد.

مدیر آموزش این دانشگاه طی مصاحبه ای گفت: دانشگاه به علت بدهی و هزینه های بالا مجبور به خالی کردن ساختمان فعلی شده و این موضوع مشکلی را متوجه دانشجویان این دانشگاه نخواهد کرد.

ولی زاده ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه می توانند در ساختمان واحد 30 در خیابان وصال به تحصیل ادامه دهند و ادامه ثبت نام ها در تاریخ 21 بهمن ماه ادامه پیدا می‏ کند.

وی افزود: اساتید نیز چون به صورت قراردادی با دانشگاه فعالیت دارند و حق التدریسی کار می کنند. دانشگاه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. انتخاب اساتید منوط به بازده کلاس ها و رضایت دانشجویان است و نباید به آن به چشم یک شغل نگاه کرد؛ بلکه یک فعالیت فرهنگی است.

مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 5 تهران (دانشکده چاپ) بیان کرد: من احتمال کاهش میزان دانشجو را رد نمی کنم اما شرایط به ما اجازه ادامه روند و فعالیت را نداد و ملزم به اجرای تصمیمات اتخاذ شده از سوی مدیران اصلی هستیم.

وی تاکید کرد: چنانچه همکاری و همراهی از سوی مسئولان دولتی، وزارت ارشاد و یا از سوی اتحادیه چاپ می شد، ادامه آموزش در همان مکان ممکن بود.

انتهای پیام/

چرا تنها دانشگاه چاپ و نشر کشور بسته شد؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار